جشن تعیین جنسیت نوزاد چیست؟ 6 ایده هیجان انگیز

جشن تعیین جنسیت نوزاد چیست؟ 6 ایده هیجان انگیز

یکی از جشن‌هایی که برخی از والدین قبل تولد نوزادشان برگزار می‌کنند، جشن تعیین جنسیت نوزاد است. در این جشن، پدر و مادرها اقوام و دوستان‌شان را در شادی خود سهیم کرده و آن‌ها را با خبر دختر یا پسر بودن فرزندشان هیجان‌زده می‌کنند؛ البته گاهی زوجین نیز در جریان جنسیت فرزندشان نیستند. در این حالت معمولا یکی از اعضای نزدیک خانواده، وظیفه تدارک جزئیات مهمانی را برعهده گرفته و از رنگ آبی یا صورتی در کیک، بادکنک یا ... برای نشان دادن جنسیت کودک استفاده می‌کند. در ادامه با کیکابو ایران همراه باشید تا 6 ایده هیجان انگیز برای سوپرایز جشن تعیین جنسیت نوزاد را بررسی کنیم.

جشن تعیین جنسیت نوزاد چیست؟

جشن تعیین جنسیت یک رویداد خاص است که بعد از آزمایش‌های پزشکی و اسکن‌های جنین، زوجین نتیجه مثبت یا منفی بودن و جنسیت جنین را دریافت می‌کنند و این موضوع را با دوستان و خانواده خود به‌اشتراک می‌گذارند. این مراسم به‌عنوان یک فرصت برای جشن‌گرفتن و شاد بودن برای آینده نوزاد است.

جشن تعیین جنسیت معمولا شامل فعالیت‌های مختلفی مانند برگزاری جشن با تم جنسیت موردنظر، برش کیک یا دارت با رنگ‌های مربوط‌به جنسیت، بازی‌هایی که پیرامون جنسیت بچه باشد و هدایای کوچک به‌ مهمانان حاضر در جشن است. این جشن‌ها معمولا باحضور خانواده و دوستان نزدیک برگزار می‌شود و یک فرصت برای اشتراک خوشحالی و همبستگی با دوستان و خانواده است.

به‌طورکلی، جشن تعیین جنسیت نوزاد یک رویداد شاد و خاص است که زوجین را به‌ یکدیگر و آینده نوزاد خود نزدیک‌تر می‌کند و فرصت خوبی برای اشتراک‌گذاری خوشحالی و همبستگی با دوستان و خانواده است.

تفاوت جشن تعیین جنسیت و جشن سیسمونی

جشن تعیین جنسیت و جشن سیسمونی دو رویداد مهم در زندگی خانوادگی هستند که به‌مناسبت تولد نوزاد برگزار می‌شوند. این دو جشن، فرصتی برای شادی، همبستگی و اشتراک خوشحالی با دوستان و خانواده محسوب می‌شوند و به‌ زوجین فرصتی برای اعلام جنسیت جنین و پذیرش این‌حقیقت را فراهم می‌کند.

همان‌طورکه بیان شد جشن تعیین جنسیت، یک رویداد شاد و خاص است که بعد از آزمایش‌های پزشکی و اسکن‌های جنین، زوجین جنسیت جنین خود را متوجه می‌شوند. بدیهی‎‌ست که جشن تعیین جنسیت نوزاد پیش از تولد برگزار می‌شود و به‌عنوان یک فرصت برای  شادی خانواده‌ها و دوستان درکنار هم است.

جشن سیسمونی نیز یک رویداد خاص است که پس از تولد نوزاد برگزار می‌شود. در این جشن، خانواده و دوستان به‌عنوان مهمانان حضور دارند و هدایا و لوازم موردنیاز برای نوزاد به‌عنوان سیسمونی به والدین تقدیم می‌شود.

در جشن مشخص‌شدن جنسیت، اغلب از تم‌ها و رنگ‌های مختلف برای نمایش جنسیت جنین استفاده می‌شود؛ همچنین بازی‌ها و فعالیت‌های مختلف با تم جنسیت بچه برگزار می‌شود. درمقابل جشن سیسمونی نه‌تنها فرصت خوبی برای اشتراک‌گذاری خوشحالی با دوستان و خانواده است، بلکه به‌والدین نوزاد کمک می‌کند تا با دانستن جنسیت نوزاد، برای خرید لوازم سیسمونی کودک اقدام کنند.

6 ایده برای جشن تعیین جنسیت نوزاد

چنان‌چه شما نیز به دنبال ایده‌ای جذاب برای برگزاری این جشن هستید، می‌توانید از ایده‌های زیر الگو بگیرید:

1.انجام بازی دارت و بادکنک

برای این بازی در جشن تعیین جنسیت نوزاد به‌تعدادی بادکنک نیاز دارید. ابتدا بادکنک‌ها را با مقداری اکلیل صورتی و آبی پرکرده و آن‌ها را باد کنید. توجه کنید که تعداد بادکنک‌های مربوط‌به جنسیت فرزندتان باید بیشتر باشد. به‌طورمثال اگر 7 بادکنک دارید و جنسیت فرزند شما پسر است، باید 4 بادکنک با اکلیل آبی و 3 بادکنک با اکلیل صورتی باد کنید. هنگام جشن آن‌ها را بچینید و از مهمانان خود بخواهید که بااستفاده از دارت، بادکنک‌ها را بترکانند و تعداد رنگ‌ها را بشمارند. درپایان، باتوجه‌ به‌تعداد بادکنک‌های رنگی، متوجه خواهند شد که جنسیت فرزند شما چیست.

در جشن تعیین جنسیت نوزاد، یکی از ایده‌های جذاب جشن بازی با بادکنک و دارت است.

2. بازی حدس از روی عکس سونوگرافی

یکی از کارهای جالبی که می‌توانید در جشن تعیین جنسیت نوزاد انجام دهید این‌است‌که عکس سونوگرافی نوزاد را چاپ کرده و دو گزینه پسر و دختر را در زیر آن یادداشت کنید. سپس از مهمانان بخواهید حدسی که دارند را به‌همراه نام خود بنویسند. درپایان، اعلام کنید که جنسیت فرزند شما چیست و به‌افرادی که درست حدس زده‌اند، هدیه یادگاری دهید.

3. انجام بازی با فشفشه‌های رنگی

برای این بازی نیاز است تا به‌تعداد مهمانان خود فشفشه‌هایی را با رنگ آبی و صورتی تهیه کنید. یادتان باشد که رنگ‌های متناسب با جنسیت نوزاد، باید بیشتر باشد. درزمان مشخص از مهمانانتان بخواهید تا فشفشه‌های خود را روشن کنند و کسانی که فشفشه رنگ مشابه دارند، درکنارهم قرار بگیرند؛ پس از شمارش رنگ‌ها جنسیت نوزاد اعلام می‌شود.

اعلام جنسیت نوزاد با فشفشه‌های رنگی، یک ایده جذاب برای برگزاری جشن تعیین جنسیت نوزاد است.

4. کیک تعیین جنسیت

یکی از رایج‌ترین ایده‌ها برای جشن تعیین جنسیت نوزاد کیک تعیین جنسیت است. می‌توانید یک کیک زیبا با رنگ‌های نوزادی (مثلا آبی برای پسر یا صورتی برای دختر) سفارش دهید و درون آن را به‌گونه‌ای طراحی کنید که جنسیت نوزاد را نشان دهد؛ سپس در مهمانی کیک را برش داده و جواب را فاش کنید.

اعلام جنسیت نوزاد با کیک های رنگی، یکی از ایده های هیجان انگیز جشن تعیین جنسیت نوزاد است.

5. دکوراسیون تم تعیین جنسیت

شما می‌توانید از دکوراسیون‌های مخصوص جنسیت (مثلا هلی‌کوپتر برای پسر یا پروانه برای دختر) جهت تزئین محل جشن استفاده کنید تا به‌همه نشان دهید که جشن به‌مناسبت تعیین جنسیت است و فرزند شما چه جنسیتی دارد. دراین‌صورت از همان ابتدا مهمانان شما در جریان جنسیت قرار می‌گیرند و کار جذابی که می‌توانید انجام دهید این‌است که دکوراسیونی خلاف جنسیت فرزند خود آماده کنید تا مهمانانتان شگفت‌زده شوند.

دکوراسیون جشن تعیین جنسیت نوزاد

6. استفاده از بادکنک‌های تعیین جنسیت

یکی دیگر از ایده‌های جذاب برای این جشن، استفاده از بالون و بادکنک است. برای این کار باید از بالون‌ها یا بادکنک‌های پر از هلیوم با رنگ‌های مختلف (مثلا آبی و صورتی) را باتوجه‌به جنسیت نوزاد پر کنید؛ سپس در مهمانی، با پاره‌کردن یک بالون یا بادکنک، جنسیت نوزاد خود را فاش کنید.

بادکنک هایی که با رنگ صورتی یا آبی پر شده‌اند، ایده هیجان انگیزی برای جشن تعیین جنسیت نوزاد است.

جمع‌بندی

جشن تعیین جنسیت نوزاد یک رویداد مهم در زندگی خانوادگی محسوب می‌شود که به‌ زوجین فرصتی برای شادی، به‌اشتراک‌ گذاشتن خوشحالی و همبستگی با دوستان و خانواده خود را می‌دهد. این رویداد می‌تواند خاطرات شیرین و بسیار خوبی را برجای گذارد و بعدها می‌توانید آن‌ها را برای فرزند خود بازگو کنید. خوشبختانه ایده‌های بسیاری وجود دارد که می‌توانید در این جشن اجرا کنید و از آن لذت کافی ببرید. حتی می‌توانید از کلیشه‌ها گذر کنید و از ایده‌های جدید استفاده کنید.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد
    گلشن دانش
    8اسفند
    اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی