پیجر یا مانیتور اتاق کودک چیست؟

پیجر یا مانیتور اتاق کودک چیست؟

پیجر اتاق کودک و مانیتور اتاق کودک یکی از بهترین ابزار برای مراقبت و نگه‌داری از کودکان است. باوجود این دستگاه، پدر و مادر با خیالی آسوده می‌توانند فرزند خود را در اتاق تنها بگذارند و به‌سراغ انجام کارهای خود بروند. وسیله‌ای که با هدف تامین امنیت کودکان طراحی شده‌است. پیجر و دوربین کنترل کودک انواع مختلفی دارد که با توجه به نیاز و بودجه خود باید مناسب‌ترین مدل را برای خود انتخاب کنید. برای شناخت بهتر پیجر یا مانیتور اتاق کودک، مزایا و راهنمای خرید این دستگاه تا انتهای مطلب پیش رو با ما همراه باشید.

پیجر یا دوربین اتاق کودک چیست؟

پیجر اتاق کودک، وسیله ای است که در نزدیکی کودک قرار می‌گیرد و والدین را از وضعیت او آگاه می‌سازد. این دستگاه دو بخش دارد: فرستنده و گیرنده. فرستنده در اطراف کودک قرار داده می‌شود، گیرنده هم باید در اختیار والدین قرار گیرد. پیجرها در دو نوع صوتی و تصویری تولید شده‌اند. پیجر صوتی که در فاصله ۳ تا ۴متری از کودک قرار می‌گیرد، صدای کودک و محیط اطراف را برای والدین ارسال می‌کند. پیجرهای تصویری، مجهز به دوربین کنترل کودک هستند که نزدیک به کودک گذاشته می‌شود و والدین از طریق تلفن همراه یا تبلت به‌صورت تصویری وضعیت فرزند خود را بررسی می‌کنند.

دوربین وای فای کودک و پیجر اتاق کودک انواع مختلفی دارد.

مزایای استفاده از مانیتور اتاق کودک یا دوربین وای فای

زمانی‌که با استفاده از پیجر از فرزند خود مراقبت می‌کنید، نیازی به حضور مداوم در کنار او نیست. به‌عنوان والدین، می‌توانید زمان‌هایی با خیالی آسوده فرزند خود را تنها بگذارید و سایر کارهای خود را انجام دهید؛ به‌همین علت زمان بیشتری برای خودتان و کارهای شخصی خود دارید. در هر لحظه‌ای از وضعیت کودک خود مطلع هستید و لحظه‌ای از او غافل نیستید. برای والدین شاغل، پیجرهای نگهداری از فرزند، یکی از کاربردی‌ترین ابزار برای امنیت کودک است. اگر دوربین وای فای را انتخاب کنید، به‌راحتی و با اتصال به اینترنت در هر نقطه‌ای که باشید، می‌توانید از وضعیت فرزندتان مطلع شوید. علاوه‌بر این، شب‌ها می‌توانید فرزند خود را در زمان خواب، بدون نگرانی در اتاق خودش تنها بگذارید و خودتان در اتاق دیگری جدا از او بمانید. با این کار، کودک از همان سنین پایه به خوابیدن در اتاق خودش عادت می‌کند.

دوربین اتاق کودک به شما این امکان را میدهد که از فاصله دور کودک خود را ببینید

پیجر صوتی بهتر است یا تصویری؟

پیجرهای صوتی معمولا قیمت مناسب‌تری نسبت به پیجر تصویری دارند؛ اما محدود هستند و والدین نظارت کاملی بر وضعیت فرزندشان ندارند. پیجر صوتی تنها صداهای محیط و کودک را انتقال می‌دهد. درمقابل، به‌کمک پیجر تصویری و وجود دوربین در اتاق کودک، تمامی وضعیت او را مانند وجود اشیای متحرک در اطراف و وضعیت کودک در زمان خواب به‌ویژه اگر مجهز به قابلیت دید در شب باشد، می‌توانید کنترل کنید. پیجرهای تصویری را به‌راحتی می‌توانید به تلفن همراه خود متصل و وضعیت او را بررسی کنید. برخی از مدل‌های دوربین وای فای قابلیت ضبط و ذخیره‌سازی فیلم‌ها را هم دارند.

زمان خرید دوربین اتاق کودک به چه نکاتی توجه کنیم؟

امروزه، پیجرهای اتاق کودک در مدل‌های گوناگونی طراحی و تولید شده‌اند. دوربین‌های مختلف مانند دوربین وای فای، پیجرهای صوتی و مدل‌های دیگر که هر کدام نسبت به دیگری دارای مزیت‌هایی هستند. برای خرید پیجر موردنظر خود، نکات زیر را در نظر داشته باشید:

وضعیت باتری

طول عمر و نگهداری شارژ یکی از ویژگی‌های مهمی است که در زمان خرید پیجر و دوربین‌های کنترل کودک باید به آن توجه کنید. شما ممکن است زمان‌های زیادی از روز را به واسطه شغل یا برنامه‌های روزانه از فرزند خود دور بمانید. در چنین شرایطی نباید دغدغه تمام شدن شارژ باتری و خاموشی دستگاه را داشته باشید. بنابراین در زمان خرید، مدلی با باتری با دوام را انتخاب کنید. بعضی از مدل‌های پیجرهای نگه‌داری از فرزند هم مجهز به قابلیت power saving mode هستند که می‌تواند باعث ماندگاری بیشتری شارژ دستگاه شود.

کیفیت دوربین

کیفیت دوربین یکی از مهم‌ترین فاکتورهای خرید دوربین کنترل کودک است. شما باید بتوانید به‌خوبی تمام جزئیات محیط اطراف کودک خود را ببینید. دید در شب یکی از ویژگی‌های مهمی است که دوربین باید به آن مجهز باشد. اگر بخواهید فرزندتان را شب‌ها برای خواب در اتاق خودش بگذارید، باید دوربینی را انتخاب کنید که تصاویری باکیفیتی را انتقال دهد. ازاین‌رو، دوربینی را انتخاب کنید که به ویژگی مادون قرمز مجهز باشد.

سخن پایانی

دوربین و مانیتور اتاق کودک یکی از کاربردی‌ترین ابزار برای نگه‌داری و مراقبت از نوزادان و کودکان است. باوجود این دستگاه، نیازی به حضور مداوم در کنار کودک نیست. شما می‌توانید در کنار مراقبت و نظارت کامل بر وضعیت فرزندتان، به انجام سایر کارهای خود هم بپردازید. در کیکابو ایران می‌توانید بهترین دوربین‌های کنترل کودک و انواع دوربین وای فای برای نظارت بر فرزند خود را خریداری کنید. دوربین‌هایی مجهز به تکنولوژی روز که مراقبت و نگه‌داری از فرزندتان را برای شما آسان می‌کند.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد
    گلشن دانش
    13اسفند
    اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی