ویژگی های صندلی غذا کودک که آن را تبدیل به انتخابی مطمئن می‌کنند

ویژگی های صندلی غذا کودک که آن را تبدیل به انتخابی مطمئن می‌کنند

صندلی غذای کودک راحت و باکیفیت، زمان غذاخوردن کودکتان را به تجربه‌ای لذت بخش تبدیل می‌کند. از آنجا که این صندلی باید حدود دو سال استفاده روزمره را تحمل کند (و چه بسا بعداً به فرزندان دیگر هم منتقل شود)، باید مطمئن شوید که مدل انتخابی‌تان ایمن، با کیفیت، مقاوم، کاربرپسند و تمیز کردن آن آسان است.

انواع مختلفی از صندلی‌های غذاخوری در بازار وجود دارد. برخی از گزینه‌ها شامل صندلی‌های غذای استاندارد، مدل‌های تاشو، بوستر و صندلی‌هایی هستند که همراه با رشد کودک قابل تنظیم‌اند. صندلی غذا کودک می‌توانند از مواد مختلفی مانند پلاستیک یا چوب ساخته شده و در طرح‌ها و سبک‌های متنوعی ارائه شوند. همچنین مسائل ایمنی مهمی وجود دارد که باید در نظر گرفته شوند. همه این گزینه‌ها ممکن است انتخاب صندلی مناسب برای نوزاد یا کودک نوپای شما را دشوار کنند. علاوه بر این، باید مدلی پیدا کنید که با بودجه و سبک خانواده‌تان همخوانی داشته باشد. ما در این مقاله از کیکابو ایران، ویژگی‌های صندلی غذا کودک از نظر ایمنی و عملکردی را لیست کرده‌ایم که انتخاب شما زمان خرید صندلی غذاخوری راحت تر شود. همچنین برند کیکابو مدل‌های متنوعی از صندلی غذای کودک دارد که می‌توانید آن‌ها را نیز مشاهده کنید.  

عملکرد و راحتی استفاده  

هنگام جستجوی بهترین صندلی غذا برای خانواده‌تان، با پرسیدن دو سوال مهم از خودتان شروع کنید: آیا می‌توانید بدون مشکل کودک را در صندلی غذا قرار داده یا از آن خارج کنید؟ آیا صندلی غذا در فضایی که قصد استفاده از آن را دارید جا می‌شود؟ اگر پاسخ هر دو سوال مثبت است، شما در مسیر درستی هستید. حالا وقت آن است که مطمئن شوید انتخاب شما دارای ویژگی‌ها و قابلیت‌های مورد نظرتان نیز باشد. 

- آیا دارای سینی‌ای است که بتوانید با یک دست آن را کنترل کنید؟  

امکان استفاده یک‌دستی از صندلی غذا می‌تواند زمانی که دست‌هایتان پر است، بسیار مفید باشد.

- آیا صندلی چرخ‌هایی دارد که قفل شوند و هنگام استفاده آن را ثابت نگه دارند؟  

اگر قصد دارید صندلی غذای خود را زیاد جابجا کنید، مانند کشیدن آن به سمت میز برای وعده‌های غذایی و سپس عقب بردن آن برای ذخیره‌سازی، ممکن است به دنبال مدل‌هایی با چرخ باشید.

- آیا فضای زیادی اشغال می‌کند؟  

برخی گزینه‌ها قابلیت جمع‌شدن دارند، که آنها را به گزینه‌ای مناسب برای فضاهای کوچک، استفاده گاه‌به‌گاه یا به عنوان صندلی غذای قابل جابه‌جایی در زمان مسافرت تبدیل می‌کند.

- آیا قابلیت رشد همراه با کودک را دارد؟  

امروزه اکثر صندلی‌های غذا به صورت چند کاره عرضه می‌شوند تا به عنوان یک گهواره راحت، یک حالت نشسته برای اولین تغذیه، بوستر برای کودک نوپا و شاید بیشتر از آن مورد استفاده قرار گیرد.

ویژگی‌های ایمنی  

ایمنی در انتخاب بهترین صندلی غذا بسیار مهم است. قبل از خرید، به این سوالات توجه کنید.

- آیا صندلی غذا مناسب نوزاد یا کودک نوپای من است؟  

مطمئن شوید که صندلی غذا اندازه مناسب کودک شما است یا اینکه قابلیت رشد همراه با کودک را دارد. اگر صندلی بیش از حد بزرگ باشد، ممکن است کودک بتواند از آن بیرون بیاید یا بیش از حد حرکت کند. اگر صندلی خیلی کوچک باشد، ممکن است بدن کودک در سینی یا کناره‌های صندلی گیر کند یا فشرده شود.

- آیا صندلی غذا دارای تسمه‌هایی است که به راحتی بسته و باز می‌شوند؟  

اگر بستن و باز کردن تسمه‌ها دشوار باشد، احتمالاً کمتر از آن‌ها استفاده خواهید کرد. این موضوع اهمیت دارد زیرا اکثر حوادث مرتبط با صندلی‌های غذا به دلیل بسته نشدن کودک رخ می‌دهند. استفاده از یک کمربند سه یا پنج نقطه‌ای، کودک شما را ایمن نگه می‌دارد. 

- آیا صندلی دارای گواهی JPMA است؟  

تولیدکنندگان می‌توانند صندلی‌های غذای خود را توسط انجمن تولیدات کودک (JPMA) به‌طور مستقل آزمایش و تأیید کنند. اگر روی صندلی غذا مهر تأیید JPMA وجود داشته باشد، یعنی این صندلی مطابق با استانداردهای ایمنی این انجمن است.

راحتی  

اگر می‌خواهید کودک شما به اندازه کافی در صندلی غذا بماند تا وعده غذایی خود را به پایان برساند، راحتی بسیار مهم است. همچنین، راحتی استفاده شما از صندلی نیز باید در نظر گرفته شود. در اینجا چند سوال مرتبط با راحتی که باید مد نظر قرار دهید، آمده است:

- آیا صندلی غذا برای نشستن کودک شما راحت خواهد بود؟  

- آیا دارای صندلی نرم و پد دار و جاپایی مناسب است؟  

- آیا بلند کردن یا جابجا کردن صندلی در خانه برای شما آسان خواهد بود؟

راحتی در تمیز کردن

کودکان به‌خصوص در زمان غذا خوردن بسیار نامرتب هستند، بنابراین باید در نظر بگیرید که تمیز کردن صندلی غذای انتخابی شما بعد از یک وعده غذایی چقدر آسان است. اکثر صندلی‌های غذا دارای نشیمن‌گاه‌هایی از جنس وینیل هستند که به راحتی پاک می‌شوند. به نحوه قرارگیری کوسن و قاب صندلی توجه کنید و تصور کنید که با موادی مانند ماست، اسپاگتی با سس گوجه‌فرنگی یا خرده‌های غذا سروکار دارید. هرچه درزها و شکاف‌های کمتری داشته باشد، تمیز کردن آن آسان‌تر خواهد بود.

شاید بخواهید صندلی‌ای با ویژگی "سینی درون سینی" در نظر بگیرید که در آن سینی بالایی برای شستشو در سینک یا ماشین ظرفشویی جدا می‌شود. برخی از صندلی‌های غذا حتی دارای سینی اضافی هستند تا اگر یکی در حال شستشو است، دیگری آماده استفاده باشد. به عبارت دیگر، به دنبال ویژگی‌هایی باشید که تمیز نگه داشتن صندلی و آماده کردن آن برای استفاده مجدد را آسان‌تر می‌کند.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد
    گلشن دانش
    21مهر
    اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی