تخت کنار مادر یا تخت و پارک؟ کدام بهتر است؟

تخت کنار مادر یا تخت و پارک؟ کدام بهتر است؟
یکی از چالش‌های مهم والدین به‌خصوص مادر در زمان تولد نوزاد، انتخاب بین تخت نوزاد معمولی، تخت کنار مادر یا تخت و پارک است. این انتخاب، باید به‌نحوی باشد که در کنار راحتی نوزاد، رسیدگی به او را آسان‌تر کند و آسایش مادر را نیز به‌همراه داشته باشد؛ همچنین در مدت زمان طولانی‌ترین قابل استفاده باشد و محدود به استفاده‌ی چند ماهه‌ و کوتاه مدت نباشد. به همین دلیل، والدین در زمان انتخاب و خرید تخت، گزینه‌های مختلف را بررسی می‌کنند تا بهترین آن‌ها را خریداری کنند. درصورتی‌که، شما هم در زمینه خرید تختخواب برای فرزندتان دچار شک و تردید هستید، با ما همراه باشید تا به بررسی و مقایسه «تخت و پارک نوزاد» و «تخت نوزاد کنار مادر» بپردازیم. در این مقایسه، مزایای هر نوع را بیان خواهیم کرد تا انتخاب را برای شما آسان‌تر کنیم.

بررسی ویژگی‌های تخت نوزاد کنار مادر

در مقاله‌های قبلی، در مورد تخت کنار مادر چیست صحبت کردیم. یکی از مهم‌ترین مسائل در رسیدگی به نوزاد به‌خصوص در ماه‌های اولیه تولد، دسترسی دائمی و آسان مادر به کودک در زمان‌های مختلف از شبانه‌روز است. در این مورد، تخت نوزاد کنار مادر، کمک زیادی می‌کند. درواقع، دسترسی به نوزاد در این نوع از تختخواب راحت‌تر است؛ چراکه امکان تنظیم ارتفاع آن وجود دارد؛ همچنین، دیواره کناری تخت، قابلیت جمع شدن دارد و کار مادر را در زمان شیردهی و رسیدگی به کودک راحت‌تر می‌کند. به‌این‌ترتیب، در طول شب نیاز نیست هربار برای سرکشی نوزاد از جای خود بلند شوید و او را جابه‌جا کنید.
از طرفی، مشکل رفلاکس معده که در ماه‌های اولیه تولد، نوزاد را اذیت می‌کند، با تنظیم شیب تخت چسبیده به مادر برطرف می‌شود. در سایر مدل‌های تختخواب، این کار از طریق تغییر تشک و به‌سختی انجام می‌شود؛ درحالی‌که در مدل تخت چسبیده به مادر، قابلیت تنظیم شیب فراهم شده است.
براین‌اساس، می‌توانیم مزایای زیر را برای تخت نوزاد کنار مادر به‌صورت موردی ذکر کنیم:

  • قابلیت تنظیم ارتفاع و هماهنگی با تخت مادر؛
  • قابلیت تنظیم شیب در صورت وجود مشکل رفلاکس؛
  • جمع‌ کردن تخت و اشغال فضای کمتر؛
  • متحرک بودن دیواره کناری در زمان شیردهی؛
  • قابلیت تغییر به حالت گهواره‌ای و خواب راحت کودک.
وقت خواب با کیکابو

بررسی ویژگی‌های تخت و پارک نوزاد

علاوه‌بر مسئله شیردهی و رسیدگی به نوزاد در بدو تولد، مسئله امنیت و سرگرمی کودک در ماه‌های پس‌از آن نیز اهمیت بسیار زیادی دارد. تخت و پارک کودک با فراهم کردن فضای مناسب برای بازی و تحرک، این مشکل را برطرف کرده است. دیواره‌های توری تخت و پارک نوزاد، امکان نظارت بر بازی کودک را فراهم می‌کنند و به‌دلیل ارتفاع بلند نسبت‌به سایر انواع تختخواب کودک، از امنیت بیشتری برخوردار است. به‌این‌ترتیب، والدین می‌توانند با خیال راحت تمام کارهای خود را انجام دهند و نگران فرزندشان نباشند. براین‌اساس، می‌توانیم مزایای زیر را برای تخت و پارک کودک به‌صورت موردی ذکر کنیم:

  • دیواره‌های بلند محافظ نوزاد؛
  • جنس دیواره توری برای نظارت بر بازی کودک؛
  • فضای بیشتر برای رسیدگی؛
  • فضای مناسب برای بازی و استراحت نوزاد؛
  • چرخ‌دار بودن برای راحتی جابه‌جایی؛
  • دیواره‌های چندبخشی به‌منظور خارج کردن نوزاد از پایین.
به وقت بازی با کیکابو

مقایسه نهایی؛ تخت و پارک نوزاد یا تخت نوزاد کنار مادر؟

تخت کنار مادر و تخت و پارک،تفاوت‌هایی مانند نوع دسترسی به نوزاد، سن استفاده، قابلیت‌های جانبی مانند تبدیل به گهواره یا قابل استفاده برای بازی کودک دارند. با بیان مزایای هرکدام از انواع تختخواب، حال با دید بهتری می‌توانید انتخاب خود را انجام دهید. در این راستا، توجه به برتری هرکدام از این دو نوع ضروری است. به‌عنوان‌ مثال، باید بدانید که در حالت معمول، تخت چسبیده به مادر جای کمتری را در اتاق‌‌خواب‌تان اشغال می‌کند و مناسب فضاهای کوچک‌تر است. از طرفی، اگر به‌دنبال دسترسی بهتر به نوزاد به‌خصوص در شب هستید، انتخاب تخت کنار مادر می‌تواند گزینه بهتری باشد.
از سوی دیگر، تخت و پارک نوزاد فضای بیشتری دارد و دیواره‌های بلند آن باعث می‌شود مدت‌زمان بیشتری از این نوع تخت استفاده کنید.

برخی از مدل تخت و پارک، مانند تخت و پارک کیکابو مدل Milky way امکان تبدیل به تخت کنار مادر را نیز دارند و با تا کردن یکی از دیواره‌های آن، می‌توانید تخت و پارک را نزدیک به تخت خود کرده و در دوران نوزادی از آن استفاده کنید. با بزرگ شدن نوزاد هم، این تخت و پارک، به صورت یک پارک بازی امن قابل استفاده است که دیواره‌‌های توری آن، امکان مشاهده و نظارت بر فعالیت‌‌های کودکتان را راحت می‌کند.

در مقابل، تخت کنار مادر کیکابو امکانات بی‌نظیری مانند حرکت اتوماتیک هنگام گریه‌ی نوزاد، ملودی باکس با صداهای طبیعی آرامش‌بخش، تنظیم ارتفاع و شیب را ارائه می‌دهند که برای دوران نوزادی، به آرام شدن گریه و خواب راحت شب بسیار کمک می‌کنند.
باتوجه‌به تمام موارد ذکرشده، انتخاب هرکدام از انواع تختخواب، به شرایط شما و فضایی که تخت باید در آن قرار بگیرد بستگی دارد. شما می‌توانید با مشاهده هریک از انواع تخت نوزاد در وب‌سایت کیکابو و بررسی تمام موارد و ویژگی‌های ذکرشده، بهترین انتخاب ممکن را داشته باشید.
در مورد هریک از انواع موجود تخت نوزاد کنار مادر یا تخت و پارک نوزاد، علاوه‌بر شرایط ظاهری و امکانات، ابعاد و ویژگی‌های ساختاری تختخواب نیز در صفحه‌ی محصول گفته شده است تا انتخاب خود را با در نظر گرفتن تمام این ویژگی‌ها انجام دهید. 

سخن پایانی

اهمیت انتخاب تخت مناسب برای رسیدگی بهتر به نوزاد را جدی بگیرید. باتوجه‌به اینکه نوزاد در ماه‌های اولیه تولد، باید در آسایش و آرامش کامل باشد و نیاز به رسیدگی تمام‌وقت دارد؛ کوچک‌ترین نکات در زمان خرید تخت نوزاد از اهمیت و حساسیت خاصی برخوردار است. براین‌اساس، ضمن مشاهده تمام ویژگی‌ها و مزایا و معایب تخت و پارک نوزاد یا تخت کنار مادر، بهترین مورد را انتخاب کنید. این موضوع در میزان راحتی شما و فرزندتان تاثیر بسیار زیادی دارد و کار شما برای رسیدگی به نوزاد را راحت‌تر می‌کند. همچنین اگر چشم انتظار تولد فرزند خود هستید، مطالعه‌ی مطلب لیست سیسمونی نوزاد می‌تواند برای شما بسیار کاربردی باشد.
ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد
    گلشن دانش
    24خرداد
    اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی