بهترین گهواره برای نوزاد؛ معرفی گهواره و تاب برقی کیکابو

بهترین گهواره برای نوزاد؛ معرفی گهواره و تاب برقی کیکابو
بی‌تردید یکی از اولین چیز‌هایی که کودک شما در بدو تولد به آن نیاز پیدا می‌کند، یک مکان امن و راحت برای خوابیدن است. از آنجایی که نوزادان تازه‌متولدشده حدود 16 تا 18 ساعت در روز می‌خوابند، گهواره محصولی است که به‌شدت مورداستفاده قرار می‌گیرد. از طرفی بسته به مدلی که خریداری می‌کنید، ممکن است برای سال‌های طولانی نیز کارایی داشته باشد. با این حال قبل از انتخاب این وسیله باید به فاکتور‌های مختلفی توجه کرد. در ادامه متن برخی از مهم‌ترین معیار‌هایی را که باید هنگام خرید بهترین گهواره برای نوزاد به آن‌ها توجه کنید، توضیح داده‌ایم، پس تا انتهای مطلب همراه ما باشید تا بهترین‌ها را برای سیسمونی نوزاد خود انتخاب کنید. 

نکات مهم خرید گهواره نوزاد

هنگام انتخاب بهترین گهواره برای نوزاد، باید به دنبال تختی باشید که علاوه داشتن کیفیت عالی، استاندارد‌های ایمنی نیز در ساخت آن رعایت شده باشد. به طور کلی باید مطمئن شوید که تخت نوزاد بادوام بوده و مهم‌تر از همه، برای کودک شما ایمن باشد. 
در زمان خرید تخت نوزاد باید به فاکتور‌های زیادی توجه کرد. گهواره‌ها دارای ویژگی‌ها و سبک‌های متفاوتی هستند، از همین رو در ادامه مهم‌ترین عواملی که باید در انتخاب انواع گهواره کودک در نظر بگیرید، آورده شده است. 

دوام و ماندگاری بالا

بهتر است گهواره‌ای را انتخاب کنید که در تمام سال‌های دوران کودکی فرزندتان، دوام بیاورد. در حقیقت در زمان خرید تخت برای نوزادتان باید اطمینان حاصل کنید که از مواد باکیفیت ساخته شده و ماندگاری بالایی دارد. برای این منظور بررسی مواردی مانند میله‌های تثبیت‌کننده، اطمینان از عدم چرخش یا تکان‌دادن لت‌ها و میله‌ها، به شما کمک می‌کند تا دوام تخت را تعیین کنید. 

کیفیت جنس تخت نوزاد

بهترین گهواره برای نوزاد باید کیفیت عالی داشته باشد تا به کودک شما آسیب نزند. در حقیقت کودک شما درحال‌رشد بوده و اگر گهواره به‌اندازه کافی راحت نباشد، ممکن است در زمان استراحت، استخوان‌بندی نوزاد به‌درستی شکل نگیرد. به طور کلی جنس انواع گهواره کودک از فلز یا چوب است؛ اما بسیار اهمیت دارد که کیفیت بالایی داشته و از مواد غیرشیمیایی در آن استفاده شده باشد. 

تطبیق‌پذیری تخت برای نوزاد

برخی از مدل‌های تختخواب نوزاد نسبت به بقیه از ویژگی‌های متنوع‌تری برخوردار هستند. قابلیت تنظیم تختخواب و تبدیل از تخت نوزاد به تخت کودک نوپا، آن را به گزینه‌ای ایده‌آل تبدیل خواهد کرد. از طرفی ویژگی دیگری که باید به آن توجه داشته باشید، امکان تنظیم ارتفاع تشک است. چرا که وقتی کوچولوی شما بزرگ‌تر می‌شود و شروع به راه‌رفتن می‌کند، بهتر است تختی با قابلیت تنظیم ارتفاع تشک داشته باشید تا کودک در فضایی ایمن استراحت کند. 

توجه به سبک و مدل گهواره نوزاد

در زمان خرید بهترین گهواره برای نوزاد، به مدل آن توجه داشته باشید. برخی از گهواره‌ها قابلیت جابه‌جایی داشته و به‌آسانی جمع می‌شوند. از همین رو برای خانه‌هایی که فضای کمی دارند، گزینه بسیار مناسبی خواهند بود. در واقع اگر گهواره به‌سادگی جمع شده یا به‌صورت تاشو باشد، برای استفاده در مسافرت هم مناسب است. چرا که نوزاد شما ممکن است به گهواره عادت کرده باشد و در این صورت به‌راحتی استراحت خواهد کرد. 

هزینه گهواره نوزاد

یکی از مهم‌ترین فاکتور‌های انتخاب بهترین گهواره برای نوزاد، قیمت آن است. در حقیقت تنوع این محصولات به‌قدری زیاد است که شما می‌توانید از میان گهواره‌های معمولی، تاب برقی یا گهواره برقی یکی را برای نوزادتان انتخاب کنید. 
به طور کلی باتوجه‌به سبک و ویژگی‌هایی که انتظار دارید، بهتر است محصولی را انتخاب کنید که با اندازه استاندارد بوده و از کیفیت و قیمت مناسبی نیز برخوردار باشد. تلاش کنید با مقایسه ویژگی‌ها و قیمت‌های انواع گهواره کودک، در نهایت بهترین گهواره برقی یا معمولی را برای نوزادتان بخرید. 

توجه به اندازه گهواره نوزاد

در زمان خرید بهترین گهواره برای نوزاد، بهتر است به اندازه آن نیز توجه داشته باشید. چرا که اگر گهواره را فقط برای چند ماه اول زندگی نوزادتان می‌خواهید، از میان سایز‌های کوچک انتخاب کنید تا فضای زیادی از اتاق کودک را نگیرد. 
با این حال، می‌توانید گهواره‌ای را بخرید که برای 2 تا 3 سالگی کودکتان نیز مناسب باشد. در واقع برای خرید تخت نوزاد، پیشنهاد می‌شود به ابعاد و نوع دکوراسیون اتاق‌خواب کودکتان دقت داشته باشید. 

انواع گهواره نوزاد

همان‌طور که می‌دانید، مهم‌ترین و باارزش‌ترین دارایی نوزادان تا سن یک‌سالگی خواب آن‌ها خواهد بود. از همین رو بهتر است بهترین فضا را برای استراحت نوزادتان فراهم کنید. با این حال اینکه چقدر می‌خواهید برای تختخواب نوزاد خرج کنید، به خودتان بستگی دارد. در حقیقت فرقی نمی‌کند که قصد خرید تخت کنار مادر برقی را دارید یا به دنبال یک گهواره معمولی هستید، باید دقت داشته باشید که گهواره علاوه بر قیمت مناسب، از کیفیت بسیار بالایی نیز برخوردار باشد. انواع گهواره نوزاد عبارت‌اند از: 

گهواره استاندارد برای نوزاد

یکی از ساده‌ترین و ارزان‌ترین انواع گهواره نوازد در بازار، همین مدل است. این محصول علاوه بر این که ظاهر ساده‌ای داشته، طول عمر بالایی نیز دارد. گهواره‌های استاندارد، ممکن است امکانات مختلفی داشته باشند؛ اما به‌راحتی نمی‌توان آن‌ها را جابه‌جا کرد. 

گهواره تخت شو نوزاد

یکی از انواع بهترین گهواره برای نوزاد، گهواره‌های تخت شو هستند. این محصول ممکن است نسبت به سایر گهواره‌های کودک گران‌تر باشد؛ اما انتخاب ایده‌آلی برای والدینی است که قصد صرفه‌جویی در هزینه‌های خود برای طولانی‌مدت را دارند. چرا که با بزرگ‌تر شدن نوزاد، نیازی به خرید تخت نیست. با این حال شاید مدل گهواره در آینده با طراحی اتاق کودک همخوانی نداشته باشد. از طرفی باید به‌خوبی در نگهداری از گهواره کوشا باشید تا بتوانید برای سنین مختلف کودکتان از آن استفاده کنید. 

گهواره چندمنظوره نوزاد

این نوع گهواره‌ها به طور معمول کارایی‌های مختلفی دارند، در حقیقت برای خانه‌هایی که فضای کمی برای چینش سایر وسایل دارند، گزینه مناسبی خواهد بود. با خرید گهواره چندمنظوره، دیگر نیاز به تهیه وسایل اضافی ندارید، با این حال قیمت بالاتری نسبت به سایر گهواره‌ها دارد. 

گهواره متحرک نوزاد

این نوع گهواره‌ها به‌راحتی امکان تاشدن را داشته و برای استفاده در خانه‌هایی که فضای محدودتری دارند، گزینه مناسبی خواهند بود. در حقیقت به‌آسانی می‌توانید گهواره را جابه‌جا کرده و در هر جایی از خانه که هستید از آن استفاده کنید. این نکته را در نظر داشته باشید که چرخ‌های مدل متحرک بر روی فرش به‌سختی حرکت کرده و به‌صورت منظم ترمز آن‌ها باید بررسی شود. 

گهواره مسافرتی نوزاد

این نوع گهواره به‌عنوان بهترین گهواره برای نوزاد، بسیار جمع‌وجور بوده و فضای کمی را اشغال می‌کند. از طرفی به‌سادگی در کیف خود قرار گرفته و می‌توانید در مسافرت یا تعطیلات از آن استفاده کنید. این محصولات وزن کمی داشته و به‌راحتی سرهم می‌شوند؛ اما نسبت به گهواره‌های ثابت استحکام بالایی ندارند. 

گهواره اکو

این نوع گهواره‌ها به طور کامل برای نوزادان ایمن هستند. چرا که از مواد سازگار با طبیعت و تجدید‌پذیر تولید شده و هیچ‌گونه مواد شیمیایی و ترکیبات آلی در مراحل ساخت آن‌ها به کار نمی‌رود. 

گهواره گرد برای نوزاد

گهواره‌های گرد طراحی مدرن‌تر و شیکی دارند و زیبایی خاصی به طراحی دکوراسیون اتاق نوزاد می‌دهد. از طرفی فضای کمی هم اشغال می‌کنند؛ البته قیمت آن‌ها بالاتر بوده و گاهی پیداکردن وسایل جانبی این نوع گهواره‌ها دشوار خواهد بود.  
اکنون که با انواع گهواره آشنا شدید، بد نیست بدانید که از برخی مدل‌های تخت نوزاد هم می‌توانید به‌عنوان گهواره استفاده کنید. در ادامه دو مدل پر فروش تخت کنار مادر کیکابو که امکان تبدیل‌شدن به گهواره و تاب‌خوردن را نیز دارند، معرفی می‌کنیم. 

تخت کنار مادر گهواره شو کیکابو مدل Bonne Nuit

طراحی این محصول به‌گونه‌ای انجام شده است که به‌راحتی بتوانید در کنار تخت والدین به‌صورت ثابت قرار دهید یا این که به حالت گهواره‌ای تبدیل کرده و با تاب‌دادن تخت، نوزادتان را آرام کنید. از مهم‌ترین ویژگی‌های این تخت، می‌توان به قابلیت جمع‌شدن آن اشاره کرد. چرا که هر زمان نیازی به آن نداشتید، کافی است به‌راحتی جمع کرده و در گوشه‌ای از اتاق قرار دهید. 
از طرفی بد نیست بدانید که تخت نوزاد گهواره شو کیکابو، مجهز به ساک حمل بوده و آن را به گزینه‌ای عالی برای استفاده در مسافرت تبدیل می‌کند. 

تخت کنار مادر برقی کیکابو مدل sway me

این مدل محصول، در واقع نوعی تخت نوزاد کنار مادر و گهواره برقی بوده که از امکاناتی همچون تنظیم اتوماتیک ارتفاع، تاب‌دادن برقی، صدای طبیعت و ملودی برخوردار است. از طرفی با استفاده از فناوری هوشمند، با شروع گریه نوزاد به‌صورت اتوماتیک حرکت کرده و به آرامش و خواب راحت‌تر نوزادتان کمک می‌کند. این محصول با ارتفاع 40 تا 57 سانتی‌متر و تحمل وزن 9 کیلوگرم به راحتی به عنوان تخت نوزاد برای کنار مادر قابل استفاده خواهد بود. 

شما چه مدل گهواره‌ای انتخاب می‌کنید؟

اگر سری به بازار یا فروشگاه‌های اینترنتی حوزه کودک زده باشید، بدون شک با مدل‌ها و گزینه‌های متنوعی از انواع گهواره کودک روبه‌رو شده‌اید. این موضوع ممکن است انتخاب بهترین گهواره برای نوزاد شما را کمی دشوار کند. در متن بالا درباره گهواره و انواع آن توضیحاتی را در اختیارتان قرار دادیم، این نکته را هم فراموش نکنید که از تخت کنار مادر نیز می‌توانید به‌عنوان گهواره استفاده کنید. در حقیقت برند کیکابو دو مدل تخت نوزاد ارائه کرده که قابلیت تبدیل‌شدن به گهواره و تاب‌خوردن را دارد. 
در نهایت باتوجه‌به نکات گفته شده و تعیین بودجه خود، می‌توانید تصمیم بگیرید که کدام ویژگی تخت نوزاد برای شما مهم‌تر است. پیشنهاد می‌شود اگر تصمیم به خرید بهترین گهواره برقی دارید، بهتر است از برند‌های معتبر انتخاب کنید تا خیالتان بابت کیفیت محصول راحت باشد. 
ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد
    گلشن دانش
    19تیر
    اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی