ایده هدیه نوزاد (هدیه چشم روشنی و تولد)

ایده هدیه نوزاد (هدیه چشم روشنی و تولد)

وقتی صحبت از هدایایی برای یک نوزاد تازه‌ متولدشده یا تولد یک‌سالگی می‌شود، جذابیت و کاربردی‌ بودن کادو به یک اندازه مهم هستند. ممکن است گرفتن یک خرس عروسکی برای نوزاد، بسیار دوست‌داشتنی به نظر برسد؛ اما گزینه‌های دیگری مثل پتو، ظرف غذاخوری، لباس، اسباب‌بازی، وسایل حمام، شیشه شیر، گهواره، محصولات مراقبت از پوست و... انتخاب‌های مناسب‌تری به‌عنوان کادو تولد نوزاد یا چشم‌روشنی هستند. با‌این‌حال، اگر شما هم به‌دنبال یافتن بهترین ایده هدیه نوزاد پسر یا جذاب‌ترین ایده هدیه نوزاد دختر هستید، تا انتهای این متن همراه ما شوید.

هدیه مناسب برای نوزاد چیست؟

به‌طورکلی، هدایایی که می‌توان برای نوزادان انتخاب کرد، جنسیت ندارند. درواقع، تفاوت اصلی ایده هدیه نوزاد پسر و کادو برای نوزاد دختر در رنگ آن خواهد بود. در ادامه، لیستی به‌عنوان بهترین ایده هدیه نوزاد دختر و پسر آورده‌ایم تا به شما برای انتخاب هدیه مناسب برای نوزاد کمک کند.

اسباب بازی و سرگرمی کودک

اولین ایده هدیه نوزاد پسر یا دختر را می‌توان انواع وسایل بازی موزیکال، جغجغه و اسباب‌بازی‌های آویزدار در نظر گرفت. این مدل اسباب‌بازی‌ها، بسیار سرگرم‌کننده و جذاب هستند، همچنین حواس کودک را به‌کار می‌گیرد. این نکته را هم مدنظر قرار دهید که این هدیه مناسب چند ماه اول تولد نوزاد نیست، بااین‌حال، او به‌مرورزمان و با بزرگ‌تر شدن، می‌تواند از آن لذت ببرد. اسباب‌بازی‌هایی که نور و صدا دارند و مانند پازل، ساخت اشکال، بازی مکعب و ... تعاملی هستند، برای تولد یک سالگی کودک بسیار مناسبند.

پتو و ملحفه تخت نوزاد

اگر به‌دنبال ایده هدیه نوزاد دختر هستید، می‌توانید انواع پتو و ملحفه‌های مخصوص تخت نوزاد را با رنگ‌های دخترانه انتخاب کنید؛ البته رنگ‌بندی‌های مناسب برای نوزادان پسر نیز در بازار موجود خواهد بود. پتو‌های نوزادی رنگ‌های ملایمی دارند و جنس آن‌ها از مواد پنبه‌ای نرم است. برند کیکابو مدلی از پتو عروسکی را تولید می‌کند بسیار برای هدیه تولد نوزاد مناسبند. این پتو عروسکی به صورت عروسکی است که پتو را به آغوش کشیده و هرکدام به صورت جداگانه قابل استفاده هستند. در کادر زیر می‌توانید انواع پتو نوزادی کیکابو را مشاهده کنید.

خواب راحت با کیکابو! پتو نوزادی

انواع ظرف غذا

یکی دیگر از کاربردی‌ترین وسایل کادو تولد نوزاد، ظرف غذا است. این وسیله هم به‌صورت ست و هم جداگانه وجود دارد. ظرف غذا و پیشبند غذاخوری کودک می‌توانند در کنار هم بسیار مکمل باشند. به‌طورکلی، ظروف غذا با طرح‌ها و رنگ‌بندی‌های متنوع به‌عنوان ایده هدیه نوزاد پسر یا دختر، گزینه ایده‌آلی است. برخی از مدل ظرف غذای کودک، که به اسنک خوری معروفند، مناسب زمانی‌اند که کودک شروع به راه رفتن کرده و با کمک این ظرف، هیچ یک از خوراکی‌ها روی زمین نمی‌ریزند. همچنین برای خوردن تنقلات داخل کالسکه نیز کارآمد هستند.

صندلی غذای کودک

اگر برای انتخاب هدیه مناسب برای نوزاد سردرگم شده‌اید، بهتر است به صندلی غذای کودک به‌عنوان هدیه فکر کنید. این وسیله یکی از هدایایی است که وقتی نوزاد کمی بزرگ‌تر می‌شود و علاوه‌بر شیر، غذا‌های کمکی دیگر را می‌خورد، کاربرد زیادی خواهد داشت. صندلی غذا کودک عموما برای کودکان بالای 6 ماه کاربرد دارد و معمولا قبل تولد کودک، در لیست سیسمونی گنجانده می‌شود. بنابراین مهم است قبل خرید این وسیله، مطمئن شوید والدین قبلا آن را برای کودک خود نخریده‌ باشند. 

دندان‌گیر نوزاد

به‌طور معمول، نوزادان در زمان دندان‌ درآوردن، تمایل دارند تا اجسام مختلف را گاز بگیرند. از همین رو، یک دندان‌گیر زیبا می‌تواند برای ایده هدیه نوزاد پسر یا دختر عالی و کاربردی باشد؛ چراکه به نوزاد کمک می‌کند تا هنگام فشار بر روی لثه، احساس بهتری داشته باشد. این موضوع را هم به‌خاطر داشته باشید که جنس این وسیله باید فاقد مواد شیمیایی باشد و و لبه‌های نوک‌تیز نیز نداشته باشد.

پاپوش و دستکش نوزاد

اگر به‌دنبال ایده هدیه نوزاد دختر و پسر برای چشم‌روشنی هستید، می‌توانید انواع پاپوش‌ها یا دستکش‌های نوزادی را با طرح و رنگ‌های جذاب انتخاب کنید. این وسایل علاوه‌بر اینکه برای گرم نگه‌داشتن بدن نوزاد مناسب هستند، از آلوده‌ شدن دست‌ و پای کودک نیز جلوگیری خواهند کرد. از طرفی، دستکش‌ها به‌عنوان یک وسیله کاربردی، مانع از آسیب رساندن نوزاد به خود می‌شوند.

وسایل حمام

یکی دیگر از ایده‌های جذاب و کاربردی کادو تولد برای نوزاد، ملزومات حمام است. دراین‌بین، انواع شامپو، صابون و روغن مخصوص بدن نوزاد وجود دارد که شما می‌توانید به‌عنوان هدیه خریداری کنید. دقت داشته باشید که این وسایل باید بهداشتی و عاری از هرگونه مواد شیمیایی مضر باشند. از طرفی، انواع اسباب‌بازی و وسایل سرگرم‌کننده برای داخل حمام نیز گزینه‌های دیگری هستند که درصورت تمایل می‌توانید تهیه کنید.

لباس نوزادی

ساده‌ترین ایده هدیه نوزاد دختر یا پسر، انتخاب انواع لباس است؛ البته ازآنجایی‌که، نوزاد به‌صورت ماهانه رشد می‌کند باید لباسی را تهیه کنید که مناسب سن او باشد. به‌دلیل اینکه اغلب والدین پیش از تولد فرزندشان، لباس‌های چند ماه اول زندگی‌اش را خریداری می‌کنند، بهتر است لباس‌هایی برای سن بالاتر انتخاب کنید تا کاربردی‌تر باشند.

تشک بازی نوزاد

این وسیله نیز می‌تواند یک هدیه بسیار کاربردی برای نوزاد باشد. تشک بازی یا پلی جیم به شکل تشک نرمی است که دو قوس نرم بالا آن قرار می‌گیرد و معمولا از قوس‌ها، اسباب‌بازی‌های کوچک و موزیکال آویزان می‌شوند. نوزاد رو به پشت خوابیده و با این وسیله‌ها سرگرم می‌شود. حتی برخی مدل‌ها مانند پلی جیم پیانو دار، با داشتن پیانو کوچکی در یک گوشه این امکان را فراهم می‌کنند تا نوزاد با حرکت‌کردن صدای موزیکال در بیاورد و بیشتر سرگرم شود. این وسیله، برای زمانی که کودک روی زمین غلت می‌زند مناسب است. 

کریر، گهواره یا روروئک

یکی از هدایای شیک و کاربردی برای ایده هدیه نوزاد پسر و دختر کریر، گهواره و روروئک است؛ چراکه انواع گهواره برای هفته‌های اول تولد مناسب است و از روروئک نیز در ماه‌های بعد که نوزاد کمی بزرگ‌تر شد، استفاده می‌کنند. کریر نیز برای زمانی‌که والدین نوزاد را بیرون از خانه می‌برند، گزینه ایده‌آلی خواهد بود. از همین رو، اگر به‌دنبال خرید هدیه مناسب برای نوزاد هستید، پیشنهاد می‌شود این وسایل را هم در نظر داشته باشید.

کادو تولد نوزاد چی بخریم؟

علاوه‌بر مواردی که در بخش قبل به‌عنوان ایده هدیه نوزاد پسر و دختر اشاره کردیم، می‌توانید تب‌سنج، بالش، حوله، دستگاه بخور سرد، مبل بادی، صندلی ماشین، چراغ‌خواب و کالسکه را نیز در نظر داشته باشید.
از طرفی، اگر قصد خرید کادو برای نوزاد دختر را دارید، گزینه‌هایی همچون انواع گل‌سر، تل مو، عروسک، جوراب‌شلواری و زیورآلات نیز وجود دارد؛ همچنین در انتخاب لباس برای دختر، بهتر است از میان رنگ‌های دخترانه انتخاب کنید. کادو برای نوزاد پسر نیز همین مواردی هستند که اشاره کردیم، تنها تفاوت آن در رنگ و طرح وسایل است. درواقع، بسیاری از خانواده‌ها ترجیح می‌دهند از رنگ‌های خانواده آبی برای هدیه تولد نوزاد پسر استفاده کنند. درنهایت، هنگام انتخاب رنگ و طرح هدیه مورد نظرتان، به ترکیب رنگ اتاق و وسایل نوزاد دقت داشته باشید.

جمع‌بندی

در متن بالا، تلاش کردیم فهرست کاملی از ایده هدیه نوزاد دختر و پسر را برای شما گردآوری کنیم؛ چراکه یافتن مناسب‌ترین کادو تولد نوزاد، ممکن است کمی چالش‌برانگیز به نظر برسد. درحقیقت، بسیاری از مردم در میان انتخاب یک هدیه منحصربه‌فرد در مقابل هدیه‌ای کاربردی‌تر مشکل دارند. بااین‌حال، هدیه‌ دادن یک وسیله کاربردی به‌عنوان چشم‌روشنی می‌تواند به والدین نوزاد کمک بیشتری کند. امیدواریم این راهنمای انتخاب بهترین هدایای کودک برای شما مفید بوده باشد.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد
    گلشن دانش
    28خرداد
    اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی