لیست لوازم ضروری که حتما باید برای اولین سال تولد نوزاد داشته باشید!

لیست لوازم ضروری که حتما باید برای اولین سال تولد نوزاد داشته باشید!

سال اول زندگی نوزاد، مهم ترین و پر مسئولیت ترین سال برای والدین در نظر گرفته می شود. آنها باید آماده باشند تا از نوزاد خود به بهترین شکل مراقبت کنند. برای خرید لوازم سیسمونی نوزاد میلیون ها گزینه وجود دارد و ما در فروشگاه اینترنتی سیسمونی نوزاد کیکابو به منظور کمک به شما در این خرید دشوار، در این مقاله قصد داریم محصولات ضروری کودک برای سال اول را به شما معرفی کنیم:


کالسکه کودک: کالسکه یکی از ضروری ترین لوازم سیسمونی هستند که حتما باید در لیست سیسمونی خود داشته باشید.. کالسکه بچه کمک بزرگی به شما در پیاده روی و مسافرت می کند و نوزاد شما را در امنیت و آرامش نگه میدارد. اگر برای انتخاب کالسکه به راهنمایی احتیاج دارید مقاله ی راهنمای جامع بهترین کالسکه می تواند بسیار کمک کننده باشد.

کالسکه کودک یکی از وسایل سیسمونی مورد نیاز یک سال ابتدایی تولد نوزاد است

صندلی ماشین: صندلی ماشین کودک تنها خریدی است که به صورت مستقیم با سلامت و امنیت کودک شما مرتبط است.شما میتوانید کریر نوزاد یا صندلی ماشین تبدیل شونده خریداری کنید و برای سال های متمادی از آن برای کودکتان استفاده کنید. صندلی ماشینی که تبدیل به بوستر ماشین شود هم انتخابی فوق العاده اقتصادی در بلند مدت است. صندلی ماشین انواع متفاوتی دارد که قبلا در مورد آن توضیح داده ایم و اگر صندلی را انتخاب کنید که ایزوفیکس و سیستم مهار 5 نقطه ای داشته باشد، امنیت نوزاد شما چند برابر می شود.

صندلی ماشین اهمیت زیادی برای امنیت کودک در سفر دارد

صندلی غذاخوری: اگر صندلی غذاخوری کودک شما قابلیت تمیز کردن راحتی داشته باشد و به راحتی شسته شود، کار تمیزکاری شما هم راحت تر است. کودکان زمانی که تازه به غذا می افتند به شدت بهم ریختگی ایجاد می کنند و به همین دلیل لازم است صندلی غذاخوری - یا حداقل سینی آن - مرتب شسته شود. 

صندلی غذاخوری عادت غذاخوردن را در کودک نظم می بخشد

وان حمام کودک: یک وان حمام خوب، حمام کردن کودک را بسیار آسان می کند. بسیاری از وان ها طراحی شده اند تا از زمان نوزادی تا سال های آینده قابل استفاده باشند.

وان حمام آسان شور حمام نوزاد را راحت می کند

پتو نوزادی: برای انتخاب بهترین جنس پارچه برای لباس نوزاد و پتو، گزینه های بسیار متنوعی وجود دارد. پوست نوزادان بسیار حساس است و به همین دلیل برای انتخاب نوع پارچه باید دقت بیشتری داشته باشید. در عین حال، مهم است که در نظر بگیرید که بچه‌های کوچک چقدر فعال هستند و نیاز است وسایلشان بیشتر شسته شود.با در نظر گرفتن این موضوع، بهترین پارچه برای پتو و لباس کودک باید به اندازه کافی بادوام باشد تا بتواند کیفیت خود را بعد شستشو حفظ کند و در عین حال به اندازه کافی نرم باشد تا روی پوست او راحت و ملایم باشد. 

کیسه خواب: کیسه خواب انتخاب مناسبی برای ایجاد یک محیط گرم و امن برای نوزاد است.

لباس نوزادی: لباس بیمارستانی نوزاد، لباس خواب، کلاه، جوراب، دستکش، جوراب، کفش - تمامی این لباس ها استفاده ی روزمره ای برای شما دارند.

نوزاد خوابیده بر تخت

تخت کنار مادر یا گهواره : بهتر است نوزاد با شما در یک اتاق بخوابد و حتما تخت جداگانه داشته باشد که تخت کنار مادر یا گهواره پیشنهاد می شود. تخت بزرگسالان برای نوزاد خطرناک است چون حتی چیزهای معمولی مثل لحاف و پتو و یا غلت زدن شما ممکن است جلوی بینی و دهان نوزاد را گرفته و او را خفه کند. اگر می توانید، تخت نوزادتان را به مدت شش ماه تا یک سال در اتاقتان همراه داشته باشید. 

پوشک: یکی از ضروری ترین خرید هاست! در حال حاضر انواع مختلف پوشک در بازار وجود دارد که به والدین این امکان را می دهد که از بین گزینه های مختلف بهترین انتخاب را داشته باشند.

پیش بند: یکی دیگر از لوازم ضروری پیشبند کودک است. پیش بند کودک انواع مختلفی دارد که در هنگام غذا دادن به کودک کمک بزرگی به شما می کند. همچنین پیش بند آروغ گیر می تواند زمان آروغ گیری کمک کند تا شیر روی شانه یا لباس شما نریزد. پیش بند های ضد آب یا سیلیکونی یا جیب دار را فراموش نکنید! پیشبند های جیب دار مانع ریختن خورده ریزه های غذا روی زمین می شوند.

آغوشی نوزاد: پوشیدن آغوشی نوزاد به این معنی است که کوچولوی شما می‌تواند در بغلتان باشد و شما دو دست آزاد برای انجام کارهای دیگر خواهید داشت. 

بالش شیردهی: این بالش‌ ها به‌طور ویژه برای راحتی شما در هنگام شیردهی یا شیردهی با شیشه طراحی شده‌اند و می‌توانند به شما کمک کنند که زمان شیردهی قوز نکنید یا دست و شانه هایتان خسته نشود. بالش‌های شیردهی نسبت به بالش‌های معمولی راحت‌تر هستند - و کودک را در موقعیت بهتری نگه می دارند.

شیشه شیر: حتی اگر تصمیم دارید خودتان به نوزادتان شیر دهید هم شیشه شیر به کار شما می آید. ملزومات شیشه شیر هم برای شستشو و خشک کردن شیشه شیر هم بسیار کمک کننده اند. به طور مثال شما به برس مخصوص شستوی شیشه شیر نیاز دارید تا لبه های غیرقابل دسترسی شیشه شیر را هم بشویید.

ظروف غذاخوری : کاسه هایی وجود دارند که به سینی صندلی غذا می‌چسبند و از پرت کردن ظرف توسط کودک آن روی زمین جلوگیری می‌کنند. البته چه زیر ظرف شما مکنده سیلیکونی داشته باشد و چه نداشته باشد، مطمئن شوید که نشکن هستند و مواد مضر BPA ندارند.

قاشق غذاخوری کودک: قاشق های مخصوص نوزادان اکثرا از جنس سیلیکون و پلاستیک هستند و با اندازه ی کوچکشان به راحتی در دهان کودک قرار می گیرند. حتما زمان خرید توجه داشته باشید که لبه ی قاشق گرد و نرم باشد تا لب کودک را اذیت نکند. 

لیوان های دسته دار: این لیوان های تمرینی دارای درب و یک دهانه برای نوشیدن آسان هستند - و در صورت افتادن مایع درون آن ها بیرون نمی ریزند.استفاده از لیوان های دسته دار در ابتدا برای کودک شما راحت تر خواهد بود و به آن ها کمک می کند تا کم کم کارهای مستقلی انجام دهند.

صابون و شامپو: به دنبال شامپو بچه بدون اشک باشید که پوست و چشم کودک شما را اذیت نکند. اگر می‌خواهید از فتالات موجود در شامپو یا صابون کودک خود اجتناب کنید، مارک‌هایی را انتخاب کنید که بدون عطر و اسانس هستند.

حوله حمام نوزاد: یک حوله کودک نرم و کلاهدار برای خشک کردن آن پس از حمام به خوبی عمل می کند.

اسباب‌بازی‌های حمام: اسباب‌بازی‌هایی که شناور می‌شوند و کودک شما را با بزرگ‌تر شدن درگیر آب بازی می‌کنند، می‌توانند زمان حمام را سرگرم‌کننده‌تر کنند.
قیچی  و سوهان ناخن کودک: این لوازم به شما کمک می کنند تا ناخن های کودک خود را با خیال راحت کوتاه کرده و صاف کنید.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد
    گلشن دانش
    14فروردین
    اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی