معرفی بهترین صندلی ماشین کودک (معرفی برندها و نکات مهم)

معرفی بهترین صندلی ماشین کودک (معرفی برندها و نکات مهم)

انتخاب بهترین صندلی ماشین کودک از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است زیرا این موضوع ارتباط مستقیمی با ایمنی و حفاظت فرزندتان در هنگام حوادث رانندگی دارد. استفاده از صندلی ماشین برای کودکان تنها یک توصیه ایمنی نیست، بلکه یک الزام قانونی است که می‌تواند جان کودکان را در زمان حوادث نجات دهد؛ به همین دلیل وسیله‌ای است که حتما باید در لیست سیسمونی فرزندتان وجود داشته‌باشد. آمارهای جهانی نشان می‌دهند که استفاده صحیح از صندلی‌های مخصوص کودکان تا ۷۱٪ احتمال مرگ و میر ناشی از تصادفات را کاهش می‌دهد. در ایران، با وجود رشد تعداد خودروها، آمار تصادفات جاده‌ای و خطرات ناشی از آن برای کودکان همچنان یک موضوع نگران‌کننده است. انتخاب صندلی ماشینی که هم از نظر فنی استانداردهای ایمنی را رعایت کرده و هم از لحاظ ارگونومیک به راحتی کودک توجه دارد، می‌تواند این خطرات را به طور قابل توجهی کاهش دهد. در این مقاله، با ما همراه باشید تا به شما در انتخاب بهترین صندلی ماشین برای حفظ امنیت و آسایش فرزندتان کمک کنیم.

بهترین مارک صندلی ماشین کودک چیست؟

از بهترین برند صندلی ماشین کودک می‌توان به کیکابو (Kikkaboo)، مکسی کوزی (Maxi cosi)، جویی(Joie)، پگ پرگو (peg perego)، بی سیف (Be safe)، دلیجان (Delijan)، کیدیلو(kidilo)، نونا(Nuna)، ببکو(bebeko)، بیبی فور لایف(baby4life)، بیبی ترند(Baby trend) و ولتک(volltek) اشاره کرد. ما نماینده‌‎ی رسمی کیکابو در ایران هستیم و شما می‌توانید لیست قیمت صندلی ماشین کیکابو را در زیر مشاهده کنید.

صندلی ماشین مشاهده همه

معرفی بهترین مدل صندلی ماشین کیکابو

کیکابو نامش را از بازی کودکانه‌ی peek a boo (به بلغارستانی Ku Ku Zak) که شبیه به قایم باشک است، الهام گرفته. این برند بلغارستانی جوان و به سرعت در حال توسعه در سال 2016 میلادی تاسیس شد و خیلی سریع توانست توجه والدین بسیاری در بازارهای بین‌المللی جلب کند. همچنین با توسعه شعبه‌ی اسپانیای خود، در کشورهای خارجی نیز توسعه یافته است. در ادامه با بهترین صندلی ماشین کودک کیکابو آشنا می‌شویم و ویژگی هر یک از آن‌ها را بررسی می‌کنیم.

بهترین صندلی ماشین کیکابو

صندلی ماشین کودک کیکابو مدل i-size

سری i-size دارای مدل‌های مختلفی است که هر کدام ویژگی های مختلفی مثل ایزوفیکس، چرخش 360 درجه و ساپورت لگ دارند. چیزی که صندلی ماشین i-size را بسیار کاربردی می‌کند، عدم محدودیت آن بر اساس وزن کودک است زیرا بستگی به قد کودک دارد.
به طور کلی، i-size یکی از مقررات جدید اتحادیه اروپا برای صندلی‌ خودرو کودک (ECE R129) است. این مقررات در ژوئیه ۲۰۱۳ معرفی شد تا نصب صندلی‌های کودک خودرو را آسان‌تر و حفاظت بهتری در برابر ضربه فراهم کند. به دلیل استفاده این مدل بر اساس قد کودک، مهم است مطمئن شوید قد فرزندتان در محدوده مناسب صندلی باشد. به دلیل اینکه ممکن است قد کودکتان را بهتر از وزن او بدانید، تشخیص بهترین زمان برای انتقال کودک به صندلی بوستر یا صندلی ماشین بزرگسال آسان‌تر می‌شود.
سری i-size کیکابو، دارای استاندارد ایمنی بین‌المللی (ECE R129) و شامل مدل‌هایی مانند i-moove , i-comfort , i-conic , i-safe است و می‌توانید بر اساس بودجه و امکانات مد نظر خود، بهترین را برای ایمنی و امنیت بیشتر فرزندتان خریداری کنید. همچنین در یک مقاله جداگانه، راهنمای خرید صندلی ماشین کودک را شرح داده‌ایم. اگر نیاز به طلاعات بیشتری برای خرید صندلی ماشین دارید، بهتر است نگاهی به مقاله بی‌اندازید.

صندلی ماشین کیکابو مدل i-size

صندلی ماشین کودک کیکابو مدل 4in1

این مدل صندلی ماشین، از بدو تولد تا 12 سالگی قابل استفاده است و تبدیل به راحت ترین صندلی ماشین کودک شما برای بیشتر از یک دهه زندگی می‌شود! این صندلی دارای نصب ایمن ایزوفیکس ISOFIX و قابل استفاده به صورت رو به عقب و رو به جلو است. در 4 زاویه خوابیده مختلف قرار می‌گیرد و پشتی سر آن، در 7 موقعیت مختلف بر اساس قد کودکتان تنظیم می‌شود. از دیگر خصوصیات آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  •  برای گروه سنی 0+/1/2 (0-36 KG)
  •  قابل استفاده در حالت رو به عقب از بدو تولد تا 13 کیلوگرم
  •  قابل استفاده در حالت 9 تا 36 کیلوگرم
  •  دارای سیستم sps
  •  بالشتک های محافظ حمایتی کل بدن
  •  سیستم ایزوفیکس
  •  دارای راهنما برای نصب با کمربند ایمنی ماشین
  •  کمربند ایمنی با سیستم مهار 5 نقطه ای

تصویر صندلی ماشین کودک کیکابو مدل 4in1

صندلی ماشین کودک کیکابو مدل مولتی استیج (Multistage)

این مدل صندلی ماشین، دارای سیستم نصب ایزوفیکس ، SPS و تاپ تیتر (Top tether) است که امنیت صندلی را به بهترین حد ممکن می‌رساند. تاپ تیتر از این جهت مهم است که از چرخش صندلی کودک در هنگام تصادف جلوگیری کرده و مانع جابه‌جایی آن می‌شود. قابلیت SPS یا سیستم حفاظت جانبی (Side Protection System)، یک ویژگی ایمنی مهم در صندلی‌ ماشین کودک است که به منظور افزایش حفاظت کودک در برابر ضربات جانبی و تصادفات از کنار طراحی شده است. این سیستم از مواد انرژی‌جذب‌کننده و ساختارهای محکم تشکیل شده است که در کناره‌های صندلی قرار دارند و در زمان وقوع تصادف، نیروی وارده به کنار صندلی را جذب و پخش می‌کنند. این امر به کاهش شدت ضربات وارد به سر و تنه‌ی کودک کمک کرده و سطح امنیت را در هنگام سفرهای خودرو افزایش می‌دهد.

همچنین کمربند ایمنی با سیستم مهار پنج نقطه‌ای، از پنج نقطه به بدن کودک متصل می‌شود: دو نقطه بر روی شانه‌ها، دو نقطه در کنار ران‌ها، و یک نقطه در میان پاها. این سیستم طراحی شده است تا در صورت تصادف، نیروی وارده به بدن کودک را به صورت موثری توزیع کند و از آسیب دیدن قسمت‌های حساس بدن مانند سر و ستون فقرات جلوگیری نماید.

کمربند ایمنی ۵ نقطه‌ای نه تنها حداکثر پوشش و حفاظت را فراهم می‌کند، بلکه مانع از لغزش یا خروج کودک از صندلی در شرایط اضطراری می‌شود. این نوع کمربند بخصوص برای نوزادان و کودکان کوچک بسیار مفید است زیرا مطمئن‌ترین راه برای حفظ ایمنی آنها در حین حرکت خودرو است. از دیگر ویژگی های این صندلی ماشین کودک می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • برای گروه سنی 0+/1/2/3 (0-36 KG)
  • قابل استفاده به صورت رو به عقب از بدو تولد تا وزن 18 کیلوگرم
  • قابل استفاده به صورت رو به جلو از وزن 9 تا 36 کیلوگرم
  • 4 زاویه مختلف در حالت خوابیده
  • دارای راهنما برای نصب با کمربند ایمنی ماشین
  • دارای کمربند ایمنی با مهار 5 نقطه ای

تصویر صندلی ماشین کودک کیکابو مدل مولتی استیج (Multistage)

صندلی ماشین کودک کیکابو مدل استارک Stark

این مدل صندلی ماشین با قابلیت چرخش 360 درجه، راحتی بیشتری برای شما فراهم می‌کند و به شما امکان نصب راحت تر و تسهیل جا به جایی رو به عقب و رو به جلو می‌دهند. همچنین دارای ویژگی ایزوفیکس، تاپ تیتر (Top tether) و SPS است تا امنیت را به بیشترین حد برساند. این مدل نیز از بدو تولد تا 12 سالگی قابل استفاده است و تکیه گاه آن در 4 زاویه مختلف تنظیم می‌شود. از دیگر ویژگی های آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • برای گروه سنی 0+/1/2/3 (0-36 KG)
  • قابل استفاده به صورت رو به عقب از بدو تولد تا وزن 18 کیلوگرم
  • قابل استفاده به صورت رو به جلو از وزن 9 تا 36 کیلوگرم
  • چرخش 360 درجه
  • پشتی سر قابل تنظیم در 11 موقعیت مختلف بر اساس قد کودک
  • 4 زاویه مختلف در حالت خوابیده
  • دارای راهنما برای نصب با کمربند ایمنی ماشین
  • دارای کمربند ایمنی با مهار 5 نقطه ای

صندلی ماشین کودک کیکابو مدل استارک Stark

بوستر صندلی ماشین کودک مدل Jazzy

بوستر یا حامی صندلی ماشین کودک برای جلوگیری از آسیب‌های جدی در تصادفات حیاتی هستند. بوستر، نشیمن برای کودکانی است که تمایلی به نشستن در صندلی ماشین کودک را نداشته اما هنوز قدشان به حدی نرسیده که از صندلی ماشین کودک استفاده کنند. در این شرایط کودک روی بوستر نشسته و با افزایش قد، باعث می‌شود تا کمربند ایمنی به درستی بسته شود. این وسیله، مناسب کودکان بالای 3 سال است و تا وزن 36 کیلوگرم را تحمل می‌کند. مدل Jazzy، به دلیل نشیمن راحت و عریض، سفر راحتی را برای فرزندتان به ارمغان می‌آورد. دیگر ویژگی های بوستر کیکابو عبارتند از:

  • دارای دو تکیه گاه برای دست
  • ابعاد 45х38х21 cm

تصویری از بوستر صندلی ماشین کودک مدل Jazzy

یک صندلی ماشین کودک ایده‌آل چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

استاندارد ایمنی بین‌المللی و تست تصادف

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که صندلی خودرو کودک باید داشته باشد، داشتن استاندارد ایمنی معتبر و تست تصادف است. صندلی‌های مخصوص کودکان باید طبق استانداردهای بین‌المللی تأیید شده و تست‌های تصادف را با موفقیت پشت سر گذاشته باشند. تعدادی از استانداردهای ایمنی معتبر عبارتند از:

ECE R44/04: این استاندارد اروپایی یکی از رایج‌ترین تأییدیه‌ها برای صندلی ماشین کودک است که شامل آزمایش‌های دقیق برخورد از جلو و پهلو می‌باشد.

i-Size (ECE R129): این استاندارد جدیدتر، بخشی از مقررات ECE است و تمرکز بیشتری بر روی حفاظت در برابر ضربات جانبی دارد. i-Size همچنین استفاده از ISOFIX را تشویق می‌کند و صندلی‌هایی که این استاندارد را دارند معمولاً ایمنی بیشتری را فراهم می‌آورند.

FMVSS 213: استاندارد آمریکایی توسط اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه‌ها (NHTSA) برای اطمینان از ایمنی صندلی‌های کودک در خودروها تدوین شده است.

ADAC Testing: ADAC، باشگاه اتومبیل‌رانی آلمان، یک سری تست‌های مستقل انجام می‌دهد که شامل آزمایش‌های تصادف و بررسی مواد استفاده شده در صندلی‌های کودک است. این آزمایش‌ها در سطح بین‌المللی شناخته شده هستند.

نصب ایمن

روش‌های نصب صندلی ماشین کودک شامل نصب با کمربند ایمنی، ایزوفیکس(ISOFIX) ، اتصال بالای صندلی ماشین (Top tether)و پایه تکیه‌گاه صندلی ماشین (Support leg) می‌شوند و ایده‌ال است اگر صندلی ماشین شما دو مورد از این روش‌های ایمنی را داشته باشد. سیستم‌ نصب آسان ایزوفیکس  که به طور مستقیم به بدنه خودرو متصل می‌شود، امنیت بیشتری فراهم می‌کند اما تحقیقات نشان داده‌اند اگر نصب ماشین با کمربند ایمنی به درستی انجام شود، امنیتی برابر با ایزوفیکس خواهد داشت. زمان انتخاب صندلی خودرو، حتما به نحوه نصب آن دقت کنید زیرا هرچه حمایت بیشتری ارائه دهند، در برابر ضربات احتمالی از جلو، پشت و حتی واژگونی محافظت بیشتری می‌کنند.

راحتی

علاوه بر ایمنی، راحتی کودک در صندلی ماشین اهمیت ویژه‌ای دارد. صندلی‌هایی که دارای پشتی‌و نشیمن‌های نرم هستند، سفرهای طولانی‌ را برای کودکان آسان‌تر می‌سازند.

سازگاری با رشد کودک

قابلیت تبدیل صندلی نیز بسیار مهم است. صندلی ماشین کودک با قابلیت چرخش 360 درجه، این امکان را به شما می‌دهند که بسته به سن، وزن و قد کودک، صندلی را تنظیم کنید. صندلی‌هایی که قابل تنظیم هستند و با رشد کودک، از نوزادی تا دوران کودکی تطابق پیدا می‌کنند، ارزش سرمایه‌گذاری بالاتری دارند؛ زیرا برای مدت طولانی‌تری استفاده می‌شوند.

کمربند ایمنی با مهار 5 نقطه‌ای

کمربند ایمنی باید قابلیت تنظیم متناسب با رشد کودک را داشته باشد. همچنین نباید به راحتی توسط کودک قابل باز شدن باشد. کمربند ایمنی با سیستم مهار ۵ نقطه‌ای، یکی از ایمن‌ترین و مؤثرترین سیستم‌های کمربند ایمنی برای صندلی‌های ماشین کودک است. این نوع کمربند به طور خاص طراحی شده است تا در حوادث و تصادفات، حداکثر حفاظت را برای کودک فراهم آورد. این کمربند دارای پنج نقطه اتصال به صندلی است که شامل دو بند بر روی شانه‌ها، دو بند در کنار ران‌ها و یک بند بین پاها می‌شود و با توزیع نیرو، جلوی ضربات را می‌گیرد.

سخن پایانی

سرمایه‌گذاری در یک صندلی ماشین کودک عالی، سرمایه‌گذاری در آینده و امنیت فرزند شماست. پس با دقت و آگاهی انتخاب کنید تا ضمن برخورداری از آرامش خاطر، از سفرهایی ایمن و خوشایند لذت ببرید. آشنایی با ویژگی‌های برندهای مختلف، فرایند تصمیم‌گیری و انتخاب را برای شما آسان‌تر می‌کند. امیدواریم این مقاله به شما در انتخاب کمک کرده باشد.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد
    گلشن دانش
    3خرداد
    اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی