راهنمای جامع خرید صندلی ماشین برای کودکان

راهنمای جامع خرید صندلی ماشین برای کودکان

چرا استفاده از صندلی ماشین کودک بسیار مهم است؟

انتخاب صندلی ماشین کودک، میتواند یکی از مهم ترین انتخاب های سیسمونی نوزاد باشد و تنها محصولی ست که آن را برای نجات جان کودکتان میخرید. نشستن کودک بدون صندلی خودرو بسیار خطرناک است چون با کوچک ترین تصادف و ضربه ای، به سمت شیشه جلوی خودرو پرتاب می شوند. براساس قوانینی که در بسیاری از کشورهای اروپایی و آمریکا وضع شده است، نشاندن کودکان زیر ۸ سال روی صندلی خودرو بدون لوازم ایمنی مجاز نیست و حتما باید روی صندلی عقب ماشین، روی صندلی خودرو کودک یا بوستر صندلی کودک بنشینند. مطالعات نشان می دهند که استفاده از صندلی ماشین برای کودک جلوی آسیب های احتمالی را تا 80 درصد میگیرد. شما با انتخاب صندلی ماشین ایمنی و سلامت کودک خود را تضمین می کنید و جلوی به وجود آمدن هر گونه آسیب در ماشین را میگیرید.

صندلی ماشین کودک چه مدل هایی دارد؟

انواع مختلفی از صندلی خودرو مخصوص کودکان در بازار وجود دارد که به چهار دسته بندی اصلی تقسیم می شوند

صندلی ماشین نوزاد : صندلی ماشین نوزاد رو به عقب نصب می‌شود تا امنیت نوزاد را در هنگام ضربه یا تصادف افزایش دهد. بر اساس استانداردهای جهانی، بهتر است تا زمانی که کودک شما 10 کیلوگرم وزن داشته باشد، به صورت رو به عقب روی صندلی ماشین بنشیند. وزن آنها معمولاً سبکتر است و به گونه ای طراحی شده اند که قابل حمل باشند. بسیاری از والدین، راحتی صندلی ماشین نوزاد مدل کریر را ترجیح می دهند زیرا صندلی را می توان بدون نیاز به بازکردن بند و احتمالا بیدار کردن کودک خواب از ماشین جدا کرد. پایه صندلی ماشین به وسیله نقلیه بسته می شود. کریر نیز به سادگی از پایه صندلی جدا می شود. برخی از مدل‌های صندلی ماشین کیکابو با ارائه قابلیت چرخش 360 درجه، امکان استفاده طولانی مدت و رو به جلو برای خردسالان بالای 10کیلوگرم نیز ارائه می‌دهند.

صندلی ماشین نوزاد عموما تبدیل به کریر می‌شود.

صندلی ماشین رو به جلو : صندلی ماشین رو به جلو از سیستم مهار پنج نقطه ای، ایزوفیکس یا نصب با کمربند ایمنی استفاده می کند و مانند صندلی ماشین نوزاد قابل حمل نیست. این مدل فقط رو به جلو است و نمی توان آن را به صورت رو به عقب برای نوزادان یا کودکان نوپا استفاده کرد. بسیاری از صندلی‌های خودرو که فقط رو به جلو هستند، می‌توانند کودکان تا 30 کیلو گرم یا بیشتر را در خود جای دهند و برخی نیز به بوستر صندلی ماشین تبدیل می شوند.

صندلی ماشین رو به جلو، برای کودکان نوپا مناسب است.

صندلی ماشین با قابلیت تبدیل: صندلی ماشین با قابلیت تبدیل نیز می تواند از بدو تولد استفاده شود. اگر یک صندلی ماشین قابل تبدیل را انتخاب می‌کنید، به دنبال صندلی‌ای باشید که تا زمانی که نوزاد حداقل 30 کیلوگرم وزن داشته باشد، رو به عقب تنظیم شود. صندلی ماشین رو به عقب امنیت بیشتری را برای کودک فراهم میکنند.
اگر می‌خواهید محصولی را داشته باشید که در طول سال‌ها دوام بیاورد، صندلی‌های قابل تبدیل گزینه‌ای عالی هستند. به علاوه، اکثر آنها محدودیت هایی دارند که به کودکان اجازه می دهد تا دو سال یا بیشتر به سمت عقب سوار شوند. البته توجه داشته باشید که صندلی های قابل تبدیل برای قابل حمل بودن طراحی نشده اند و در ماشین ثابت می مانند. 

صندلی ماشین با قابلیت تبدیل، خریدی اقتصادی و برای والدین است. صندلی ماشین با قابلیت تبدیل، خریدی اقتصادی و برای والدین است.

صندلی ماشین بوستر کودک: صندلی بوستر روی نشیمن صندلی ماشین نصب می شود و ارتفاع کودک را بالا می آورد تا کمربند ایمنی به درستی روی بدن کودک قرار بگیرد. بوستر برای کودکان 36 کیلوگرمی نیز مناسب است و به طور کلی بچه ها از حدود 3 تا 4 سالگی و حداقل تا 8 سالگی به بوستر نیاز دارند. 

بوستر صندلی ماشین، برای کودکان دبستانی انتخاب ایده‌آلی است.

چه ویژگی هایی زمان خرید صندلی ماشین کودک مهم هستند؟ 

1- حتما صندلی ماشین کودکی را انتخاب کنید که امنیتشان در آزمایش های مختلف تست و تایید شده اند. 
2- بر اساس قد و وزن کودکتان صندلی ماشین مناسب را انتخاب کنید. 
3- مطمئن شوید که نصب آسان و مطمئنی دارند. ایزوفیکس و سیستم مهار 5 نقطه ای امنیت کودکتان را افزایش میدهد.
4- صندلی ماشینی را انتخاب کنید که امکان استفاده تا چند سال را داشته باشد. ویژگی هایی که باید به دنبال آنها باشید عبارتند از فضای کافی برای پاها، قابلیت تنظیم ارتفاع، وضعیت پشتی صندلی قابل تنظیم و بالشتک های محافظ تطبیقی در برابر ضربه جانبی
5- هرچقدر صندلی خودرو مخصوص کودکان فضای پای بیشتری داشته باشد، یعنی میتوانید طولانی تر از آن استفاده کنید. یکی از رایج‌ترین دلایلی که والدین تصمیم می‌گیرند بچه‌هایشان را خیلی زود به صندلی ماشین بزرگسال منتقل کنند، کمبود فضای پا است. صندلی ماشینی که فضای بیشتری را برای پاهای کودکان فراهم می کند به این معنی است که برای مدت طولانی تری از آن استفاده می شود. صندلی‌های ماشین با فضای پای قابل تنظیم باعث صرفه‌جویی در فضا در کودکان کوچک می‌شوند و وقتی کودک بزرگ می‌شوند فضای پای بیشتری را ارائه می‌دهند.

صندلی ماشین کودک دست دوم بخریم یا نه؟

با توجه به قیمت صندلی ماشین، ممکن است به فکر خرید صندلی ماشین کودک دست دوم بیوفتید. قبل از اقدام برای خرید صندلی ماشین دست دوم، حتما نکات زیر را بررسی کنید: 

سوال اول : آیا از نحوه استفاده و تاریخچه ی صندلی کودک مد نظرتان 100% مطمئن هستید؟ هیچ وقت از صندلی های ماشین کودکی که در تصادفات متوسط تا شدید درگیر شده اند، استفاده نکنید.

سوال دوم: آیا صندلی ماشین کودک همه قطعات از جمله دفترچه راهنما را دارد؟ مهم است که صندلی را با تمامی قطعات و دفترچه راهنما تحویل بگیرید زیرا پیروی از نحوه نصب صحیح و دستورات امنیتی ضروری است

سوال سوم: آیا عمر صندلی ماشین دست دوم کمتر از 10 سال است؟ هیچ وقت صندلی ماشین دست دومی که قدیمی تر از 10 سال هستند را خریداری نکنید. می توانید تاریخ ساخت را که روی صندلی ماشین کودک چاپ شده است مشاهده کنید.

سوال چهارم: بدنه صندلی ماشین بدون هیچ گونه خراش و شکستگی است؟ حتما تمامی صندلی ماشین را برای شکلاف، پوسیدگی و فرسودگی و شکاف بررسی کنید. 

تنها در صورتی که 100 % مطمئن هستید که صندلی ماشین دست دوم هیچ تصادفی نداشته و از 10 سال قدیمی تر نیست، خرید آن امن است و مشکلی برای فرزند دلبند شما ایجاد نمی کند. 

ما در کیکابو ایران ، جدیدترین مدل صندلی ماشین کودک برند معتبر کیکابو که همه شان امنیت بسیار بالا و ویژگی های کارآمدی دارند را ارائه می دهیم. نیاز به راهنمایی بیشتر برای انتخاب بهترین صندلی کودک را دارید؟ با ما تماس بگیرید

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد
    گلشن دانش
    22شهریور
    اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی