راهنمای خرید کالسکه؛ نکاتی که همه والدین باید بدانند!

راهنمای خرید کالسکه؛ نکاتی که همه والدین باید بدانند!
با وجود تنوع بسیار بالای کالسکه در بازار، انتخاب بهترین کالسکه برای کودک بسیار سخت و گیج‌کننده است و به همین والدین بسیاری به دنبال راهنمای خرید کالسکه برای فرزند دلبند خود هستند. عوامل زیادی در انتخاب کالسکه تاثیر دارند؛ باید به راحتی، مدت زمان استفاده، سن کودک و نحوه استفاده توجه ویژه‌ای کرد و راحتی کودک را الویت اول قرار داد. در این مقاله کیکابو ایران با ما همراه باشید که به بررسی انواع کالسکه بپردازیم و کمک کنیم تا هنگام خرید، بهترین انتخاب را داشته باشید.

کالسکه بچه چیست؟

کالسکه کودک یکی از وسایل مهم ضروری سیسمونی است که به والدین امکان می‌دهد کودک خود را به راحتی حمل و نقل کنند و در زمانی که بچه‌ها از پیاده‌روی خسته شده‌اند، آن‌ها را در آن قرار دهند. این وسیله عموماً از جنس فلزی یا پلاستیک ساخته شده و پشتی‌های قابل تنظیم دارند که در حالت خوابیده یا نشسته تنظیم می‌شوند. چه برای قدم زدن به پارک بروید ، چه مسافرت و یا پیاده روی های طولانی، کالسکه بچه مناسب برای زندگی در حال حرکت مخصوصا در سال های ابتدایی تولد فرزندتان ضروری است. کالسکه مناسب نه تنها به کودک مکانی امن برای نشستن یا چرت زدن می دهد، بلکه مکانی را نیز برای شما فراهم می کند تا همه وسایل ضروری، از دستمال مرطوب و پوشک گرفته تا ساک لوازم نوزاد و پستانک اضافی را همراه خود داشته باشید. قبل از خرید، حتما کالسکه را امتحان کنید؛ بررسی کنید که آیا نیاز های کودک را برطرف میکند؟ هل دادن آن برای شما راحت هست؟ گنجایش آن برای وسایل چقدر است؟ این بررسی ها به شما کمک میکنند که خرید مطمئن تری داشته باشید. 

انواع کالسکه بچه

پنج نوع اصلی کالسکه وجود دارد:
1 - کالسکه سایز بزرگ 
2- کالسکه عصایی یا مسافرتی
3- کالسکه ورزشی 
4- کالسکه دو قلو
5- کالسکه صندلی ماشین یا کریر 

کالسکه سایز بزرگ چیست؟

اگر می‌خواهید روی کالسکه‌ای سرمایه‌گذاری کنید که کودک شما بتواند به راحتی در سنین مختلف استفاده کند، بهترین گزینه برای شماست! این کالسکه در مقایسه با انواع دیگر بزرگتر، محکم تر و بادوام تر است به علاوه، بسیاری از آن ها با طیف کاملی از ویژگی‌ها عرضه می‌شوند که نه تنها کالسکه سواری را برای کودک لذت بخش می کند، بلکه راندن کالسکه را هم برای شما راحت میکند.

کالسکه کودک سایز بزرگ چه مزایایی دارد؟

این نوع کالسکه گزینه مناسبی برای اکثر خانواده هاست و با ویژگی های مختلفی ارائه می شود؛ مثل:
  • صندلی عریض، راحت، با روکش مناسب
  • تکیه عمیق صندلی
  • امکان نصب صندلی رو به جلو یا رو به عقب
  • امکان اتصال صندلی ماشین
  • طراحی قابل تبدیل که با کودک رشد می کند، از استفاده نوزادان با صندلی ماشین تا استفاده برای کودکان نوپا
  • سایبان های قابل افزایش
  • لاستیک های محکم با سیستم تعلیق مناسب برای جذب ضربه
  • سبد جادار برای نگهداری وسایل
  • دسته های تلسکوپی (به ویژه زمانی که یکی از والدین قد بلند و دیگری ریزه اندام مفید است)
  • ویژگی‌های کاربردی مانند جا لیوانی یا سینی میان وعده 

کالسکه سایز بزرگ یا سنتی چه معایبی دارد؟

این نوع کالسکه ها می توانند جاگیر و سنگین باشند (مخصوصا اگر از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده می کنید، مرتباً از پله ها بالا می روید یا با کودک خود در خیابان های شلوغ یا فروشگاه های کوچک حرکت می کنید، این کالسکه حرکت را برای شما کمی سخت میکند.) همچنین ممکن است برای یک خانه کوچک با فضای ذخیره سازی محدود مناسب نباشد.

کالسکه عصایی یا مسافرتی چیست؟ 

کالسکه مسافرتی یا عصایی اغلب کوچک‌تر از سایر گزینه‌ها است و برای روزهایی که عجله دارید یا نمی‌خواهید تمام روز را دور یک کالسکه بزرگ بچرخانید، کاربردی اند. وزن سبکی دارند و قابلیت تا شدن دارند. به همین دلیل برای نگهداری در صندق عقب ماشین و جا به جایی از طریق آسانسور مناسب هستند. 

کالسکه عصایی یا مسافرتی چه مزایایی دارد؟

اغلب وزن کمتر از 6 کیلوگرم دارند و برای حمل و نقل طراحی شدند.(برخی حتی با یک بند شانه عرضه می شوند)
این مدل‌ها به راحتی تا می‌شوند تا بتوانید آن ها را در صندوق عقب ماشین حمل یا سوار هواپیما، اتوبوس یا قطار کنید.
بسیاری از کالسکه‌های سبک وزن مجهز به ویژگی‌های مفیدی مانند تکیه‌گاه صندلی، سایبان ، سبد ذخیره‌سازی و جا لیوانی یا سینی میان‌وعده داخلی هستند.

کالسکه عصایی  یا چتری چه معایبی دارد؟

اگر به دنبال کالسکه ای هستید که از زمان نوزادی قابل استفاده باشد ، کالسکه عصایی مناسب شما نیست چون اکثر کالسکه‌های عصایی برای نوزادان ۶ ماه به بالا طراحی شده‌اند.
اکثر کالسکه های سبک وزن قابل تبدیل نیستند و دسته ی کالسکه قابل تغییر وضعیت به سمت جلو کالسکه را ندارد. 

کالسکه ورزشی چیست؟

یک کالسکه ورزشی شبیه یک کالسکه معمولی است و  به گونه‌ای طراحی شده‌ که ثابت بماند و کودک را در طول پیاده‌روی سریع و دویدن در جاده‌ها و مسیرهای پیاده‌روی حمایت کند. کالسکه‌های ورزشی معمولاً دارای چرخ‌های بزرگ‌تر و محکم‌تر هستند و سیستم تعلیق بهتری برای عبور از دست‌اندازها و مسیرهای طولانی دارند.

مزایای کالسکه ورزشی چیست؟

سیستم تعلیق چرخ ها به شما امکان راه رفتن، دویدن یا پیاده روی را می دهد و کودک را در هنگامی این مسیر در کالسکه خود احساس راحتی می کند. 
بسیاری از کالسکه‌های ورزشی با چرخ جلویی عرضه می‌شوند که می‌تواند بچرخد (برای انعطاف‌پذیری) یا ثابت شود (برای پایداری در سرعت‌های بالاتر).
بسته به مدل، مزایای دیگری مثل سازگاری با صندلی ماشین (برای استفاده نوزادان)، پشتی صندلی‌ درازکش عمیق، دسته‌های تلسکوپی و سبدهای ذخیره‌سازی سخاوتمندانه باشد. ترمز دستی، مهار پنج نقطه ای و بند مچی از ویژگی های ایمنی کلیدی هستند، بنابراین با کالسکه ای که شامل این موارد نمی شود، آهسته دویدن نکنید.

کالسکه ورزشی چه معایبی دارد؟

سرهم کردن کالسکه ورزشی می تواند کمی سخت و چالش برانگیز باشد. اگر فضای نگهداری کالسکه کوچک باشد، کالسکه ورزشی معمولاً نمی تواند به کوچکی یک کالسکه عصایی جمع شود.
کالسکه‌های ورزشی معمولاً عریض‌تر از دیگر کالسکه‌ها هستند، به این معنی که حرکت دادن آنها در فضاهای تنگ می‌تواند چالش‌برانگیز باشد.
به خاطر داشته باشید که در حالی که بیشتر کالسکه های سه چرخ به عنوان "جوگر" یا "ورزشی" نامیده می شوند، همه کالسکه های سه چرخ در واقع برای دوندگان و ورزش بهینه سازی نشده اند. برخی از محبوب ترین نوع کالسکه های سه چرخ ، "هیبریدی" هستند که فاقد ترمز دستی و سایر ویژگی های ایمنی اند و بنابراین برای دویدن با کودک مناسب نیستند. 

کالسکه دوقلو چیست؟

اگر دوقلو دارید – یا نوزاد تازه متولد شده و کودک نو پا  - کالسکه دوقلو بهترین گزینه برای شماست. کالسکه های دو قلو در دو مدل وجود دارند: پشت سر هم (جایی که یک کودک پشت دیگری می نشیند)، یا صندلی کنار هم.

کالسکه دو قلو چه مزایایی دارد؟

اگر چند فرزند دارید، این کالسکه بیرون بردن دو کودک به صورت همزمان را برای شما راحت میکند و از از آنجایی که این مدل‌ها اندازه ی بزرگی دارند، معمولاً فضای ذخیره‌سازی بزرگی برای جاسازی کیف و ساک لوازم کودک دارند. 

کالسکه دو قلو چه معایبی دارد؟

کالسکه‌های دو قلو بزرگ‌تر و حجیم‌تر هستند و وزن آن‌ها تا 18 کیلوگرم هم می رسد. 
اگرچه گزینه‌های سبک‌تری هم وجود دارند، اما ممکن است برای عبور از دست اندازهای مسیر  دچار مشکل شوند. هنگام خرید کالسکه بچه دوقلو ، حتما چک کنید که آیا به راحتی از درب منزل تان عبور میکند؟ آیا تعادل خوبی دارد؟چرخ های آن چگونه می‌چرخد؟ 

کالسکه کریر کودک ( یا کریر صندلی ماشین کودک) چیست؟

کالسکه کریر به صورت قاب کالسکه چرخدار ساخته شده اند تا صندلی ماشین نوزاد شما را در یک لحظه (به معنای واقعی کلمه!) به کالسکه تبدیل کنند.

کریر صندلی ماشین کودک چه مزایایی دارد؟

کریر صندلی ماشین جمع و جور و سبک وزن هستند.برای انتقال بدون سر و صدا به داخل و خارج از ماشین و همچنین برای مسافرت بهترین گزینه اند. 

کریر صندلی ماشین کودک چه معایبی دارد؟ 

کریر های صندلی‌ ماشین برای استفاده کوتاه‌مدت بهترین هستند زیرا  وقتی کودک شما از مرحله نوزادی در آمد  دیگر کارآمد نیستند و هیچ ویژگی اضافی مانند جا لیوانی یا سبد ذخیره سازی ندارند.

هنگام خرید کالسکه به چه نکاتی توجه کنم؟

یک کالسکه ایمن، مطمئن و با استفاده آسان یکی از ضروری ترین لوازم سیسمونی نوزاد است. اما از آنجایی که قیمت یک کالسکه می تواند از دو  تا  50  میلیون تومان متغیر باشد، مهم است که پولتان را صرف کالای کارآمدی کنید. 
کجا از آن استفاده خواهید کرد؟ بسیاری از مدل‌ها می‌توانند بزرگ و حجیم باشند و حرکت کردن با آن ها در خیابان های باریک راحت نیست. اما اگر به یک سبد کالسکه بزرگ برای نگهداری کیف، کیف پوشک و سایر وسایل ضروری خود نیاز دارید، ممکن است یک کالسکه چتری کوچکتر برای شما گزینه مناسبی نباشد. 
آیا برای نوزادان راحت است؟ جزئیات را بررسی کنید. برخی از کالسکه‌ها حالت تکیه  گاه خوابیده را ارائه می‌دهند، به این معنی که می‌توانید نوزاد خود را از روز اول در آن قرار دهید. اما بسیاری از مدل‌ها فقط برای نوزادان 6 ماه به بالا که میتوانند بدون پشتیبانی بنشینند مناسبند . ممکن است لازم باشد برای آماده کردن برخی از مدل‌ها برای نوزادان، صندلی ماشین یا کریر وصل کنید. قبل از خرید حتما بررسی کنید که قرار است چه چیزی دریافت می کنید.
چه مدت قصد استفاده از آن را دارید؟ در حالی که ممکن است برای مدل‌های خاص هزینه بیشتری بپردازید، سازگاری استفاده از نوزادی تا چند سالگی می‌تواند در درازمدت باعث صرفه‌جویی در پول شما شود. 
استفاده از آن چقدر آسان است؟ وقتی کمی تحقیق کردید و انتخاب‌های خود را محدود کردید، هوشمندانه است که به صورت حضوری کالسکه را تست کنید. بررسی کنید آیا می توانید آن را با یک دست مانور دهید؟ چگونه یک پیچ محکم را تحمل می کند؟
چقدر راحت تا و باز می شود؟ زمانی که نیاز دارید کالسکه را تا کنید، احتمالاً کودک را در آغوش خواهید گرفت ؛ بنابر این بهتر است کالسکه شما با یک دست قابل بستن باشد. بسیاری ویژگی تا کردن با یک دست را دارند اما قبل از خرید آن را امتحان کنید . همه تا کردن‌های یک دست آن‌قدر که به نظر می‌رسد آسان نیستند.
چقدر سنگین است؟ وقتی در جاده یا مسافرت هستید، کالسکه سبک وزن بهتر است. اما به جزئیات توجه کنید، زیرا برخی از تولیدکنندگان کالسکه 11 کیلوگرمی را سبک وزن می نامند، در حالی که برخی دیگر می توانند تنها 5 کیلوگرم وزن داشته باشند.  
انواع کالسکه کودک ( راهنمای جامع انتخاب بهترین کالسکه)

ویژگی های مهمی که باید در کالسکه جستجو کنید:

ایمنی بالا: مهمتر از همه، مطمئن شوید که کالسکه ای که به آن توجه دارید، الزامات ایمنی اولیه را برآورده می کند.
چرخ‌های باکیفیت: با چرخ‌های شل و ول نمی‌توانید کیلومتر‌های زیادی را طی کنید - آنها در زمین‌های ناهموار (از جمله پیاده‌روهای پردست‌انداز) گیر می‌کنند و بیشتر مستعد شکستن هستند.
سایبان خورشیدی: به دنبال سایبان های بلند یا قابل تنظیم باشید تا کودک را از آفتاب، باران و سایر عناصر محافظت کنند. برخی از مدل ها حتی دارای پنجره های تهویه یا شفاف هستند، بنابراین می توانید سایبان را باز کنید ولی همچنان کودک را مشاهده کنید. 
سبد ذخیره سازی: نوزادان وسایل زیادی دارند. یک کالسکه با یک سبد بزرگ برای نگهداری وسایل گردش شما را بسیار آسان تر می کند.
پارچه قابل شستشو: بچه ها نامرتب اند. آشفتگی های کودک - به عنوان مثال خرده ریزه های میان وعده - را با غیرقابل شستشو بودن کلسکه ترکیب کنید و مطمئنا ترکیب جالبی از آب در نمی آید. مدلی با پارچه ای که به راحتی قابل شستشو ست به شما کمک می کند کالسکه خود را برای مدت طولانی تری تمیز نگه دارید.
طول عمر: برای انتخاب یک کالسکه اقتصادی ، به دنبال مدلی باشید که با کودک رشد کند - و شاید فرزندان بیشتری در آینده داشته باشید!

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد
    گلشن دانش
    23اسفند
    اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی