در دوران شیردهی به چه لوازمی احتیاج دارم؟

در دوران شیردهی به چه لوازمی احتیاج دارم؟

ممکن است فکر کنید برای شیردهی به نوزاد، فقط به سینه مادر نیاز است! مادر و مادر بزرگ های ما در زمان شیردهی هیچگونه وسیله کمکی نداشتند ولی امروزه با پیشرفت تجیهیزات، لوازم زیادی هستند که شیردهی به نوزاد را برای شما آسان تر و لذت بخش تر میکند. شاید الان سوالتان این باشد که به غیر از پتوی قنداق و یک مکان راحت برای شیر دادن، به کدام وسایل ضروری برای شیردهی نیاز است؟ ما فهرستی از بهترین لوازم ضروری برای شیردهی را برای کمک به شما و راحت تر کردن شیردهی تان از اولین روز، تدارک دیده ایم. 

بالش شیردهی

بالش شیردهی مناسب برای شیردهی نوزاد تازه متولد شده است. برخلاف بالش معمولی که نازک‌ و نرم‌تر است، بالش شیردهی بافت سفت تری دارد و هنگام شیردهی دور شکم مادر قرار می‌گیرد تا نوزاد را به راحتی در سطح سینه قرار گیرد. این حمایت اضافی باعث می شود تا شما قوز نکنید و با کمر صاف به شیر دهی ادامه بدهید. همچنین میتوانید دستانتان را روی بالش بذارید و دیگر دست هایتان خواب نمی رود. به خصوص اگر اولین بارتان هست که به نوزادتان شیر می دهید، این بالش می تواند به شما کمک بسیاری کند.

در دوران شیردهی به چه لوازمی احتیاج دارم؟

شیشه شیر نوزاد

شیشه شیر به استفاده از شیر خشک محدود نمی شود و حتی زمانی که خودتان به نوزاد شیر می دهید باز هم به شیشه شیر نیاز دارید. شیشه شیر به شما این امکان را می دهد که شیر خودتان را بدوشید و آماده در یخچال نگهدارید. یادتان نرود که بعد تولد نوزاد، شما نیاز دارید زمان هایی را به خود و سرگرمی های خودتان اختصاص دهید. با شیشه شیر، این امکان فراهم می شود تا نوزادتان را  چند ساعتی پیش فرد مورد اعتمادتان بگذارید و به کارهای خودتان برسید. در این مقاله در مورد انواع شیشه شیر نوزاد توضیح داده ایم که میتواند تعدادی از پرسش های شما را پاسخ بدهد. 

در دوران شیردهی به چه لوازمی احتیاج دارم؟

شیردوش

شیردوش میتواند دستی یا برقی باشد.در ماه های اول تولد نوزادتان، ممکن است سینه شما آنقدر پر شیر باشد که هم برای خودتان دردناک است و یا ممکن است سوتین شیردهی یا لباس شما از شیر خیس شود. شیردوش به شما کمک میکند که شیر خودتان را بدوشید و در شیشه شیر جداگانه نگهداری کنید و زمان استفاده شیر را گرم کنید و به نوزاد بدهید. برخی از شیردوش های برقی یا دستی همراه با مخزن نگهداری ارائه می شوند یعنی میتوانید شیر را مستقیم در شیشه شیر بدوشید و نگهداری کنید.

در دوران شیردهی به چه لوازمی احتیاج دارم؟

برس های مخصوص شستوی شیشه شیر

تمام قطعات پمپ شیردوش و شیه شیر نیاز به تمیز کردن کامل روزانه دارند تا در شرایط خوبی باقی بمانند و برای کودک ایمن باشند. برس های شیشه شور کیکابو به شما امکان شستشوی کامل و دقیق این قطعات را می دهند و خیال شما را بابت جمع شدن باکتری های خطرناک راحت می کنند.

در دوران شیردهی به چه لوازمی احتیاج دارم؟


کرم شقاق سینه

در اولین روزها و هفته‌های شیردهی، نوک سینه‌های مادر می‌تواند احساس درد کند و دچار خشکی، زخم و ترک شود. استفاده از کرم شقاق سینه بعد از شیردهی یا شیردوش (و قبل از دوش گرفتن) به محافظت و بهبود ناحیه حساس کمک می کند و همچنین برای نوزاد بی خطر است! اگر تصمیم گرفته اید که خودتان به نوزاد شیر بدهید و از شیرخشک استفاده نکنید، لوسیون و کرم شقاق سینه از ضروریات است!
نکته: اگر کرم شقاق سینه مورد علاقه تان تمام شد، می توانید از روغن نارگیل که به راحتی پیدا می شود، استفاده کنید.

در دوران شیردهی به چه لوازمی احتیاج دارم؟

پد سینه

این طبیعی است که مادران در چند ماه اول شیردهی نشت شیر مادر را تجربه کنند که می تواند بسیار ناراحت کننده باشد. پد سینه در این مواقع به کمک شما می آید؛ زمانی که برای خرید بیرون می روید یا بعد از ظهر چرت کوتاهی بزنید، دیگر نیاز نیست نگران لکه های خیس روی پیراهنتان باشید. پد سینه تا زمانی که فرصت مناسبی برای تعویض لباس داشته باشید، خیسی را جذب می کند. 

در دوران شیردهی به چه لوازمی احتیاج دارم؟

گرم کن و استریل کننده شیشه شیر

دستگاه استریل کننده شیشه شیر تا 99% باکتری های شیشه شیر و پستانک را از بین می برد. اکثر دستگاه های ضدعفونی کننده شیشه شیر با برق کار می کنند و از بخار در فرآیند استریل کردن استفاده می کنند، برخی دیگر از استریل کننده ها از نور UV به جای بخار برای از بین بردن میکروب ها با تجزیه DNA آنها در سطح مولکولی استفاده می کنند. اگر از شیشه شیر زیاد استفاده می کنید، دستگاه گرم کن و استریل کننده می تواند دقت تمیزکاری شما را افزایش دهد. 

در دوران شیردهی به چه لوازمی احتیاج دارم؟

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد
    گلشن دانش
    22شهریور
    اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی