چند نوع شیشه شیر در بازار وجود دارد؟ ( + پاسخ به سوالات رایج در مورد شیشه شیر)

چند نوع شیشه شیر در بازار وجود دارد؟ ( + پاسخ به سوالات رایج در مورد شیشه شیر)
وقتی نوبت به خرید شیشه شیر کودک می رسد، گزینه های مختلف و متنوعی در بازار وجود دارد. انتخاب بهترین شیشه شیر می تواند گیج کننده باشد، به خصوص با همه محصولات جدید و قیمت های مختلف موجود در بازار. اما در هنگام انتخاب وسایل غذاخوری کودک، حتی اگر دارید هزینه ی زیادی را پرداخت میکنید، هرگز نباید مهم ترین نکته را فراموش کنید: سلامت کودک شما. به خصوص زمانی که این وسیله، جزو ضروری‌ترین وسایل لیست سیسمونی نوزادتان محسوب می‌شود.
همیشه به مواد تشکیل دهنده لوازم کودک نگاه کنید، چه در حال خرید ظروف، مانند شیشه شیر یا پستانک، اسباب بازی ها و به خصوص صابون و لوسیون برای کودک خود هستید. برخی از محصولات ممکن است حاوی مواد شیمیایی باشند و کودک شما را به خطر بی اندازند، مانند BPA و BPS - که در بیشتر پلاستیک ها و محصولات مبتنی بر سیلیکون یافت می شوند. 

BPA چیست؟

BPA مخفف بیسفنول A، یک ماده شیمیایی صنعتی است که از دهه 1950 برای ساختن پلاستیک ها و رزین های خاص استفاده می شود. برخی تحقیقات نشان داده اند که BPA می تواند از ظروف ساخته شده با BPA به غذا یا نوشیدنی ها نفوذ کند. قرار گرفتن در معرض BPA به دلیل اثرات احتمالی سلامتی بر روی مغز و غده پروستات جنین، نوزادان و کودکان نگران کننده است. همچنین می تواند بر رفتار کودکان تأثیر بگذارد. تحقیقات بیشتر ارتباط احتمالی بین BPA و افزایش فشار خون، دیابت نوع 2 و بیماری های قلبی عروقی را نشان می دهد. البته شیشه شیر و محصولات کیکابو همگی فاقد مواد مضرر BPS و BPA هستند که خیال شما را از بابت سلامت دلبندتان راحت می کند.

ابتدا بیایید بررسی کنیم که چند مدل شیشه شیر نوزاد در بازار وجود دارد و هر کدام چه ویژگی هایی دارند؟ سپس به تعدادی از سوال های رایج در مورد شیشه شیر کودک پاسخ می دهیم.

شیشه شیر نوزاد مشاهده همه

شیشه شیر شیشه ای

بطری های شیشه ای تا حدودی به دلیل نگرانی در مورد مواد شیمیایی در پلاستیک ها بسیار محبوب هستند و به همین دلیل، بسیاری از برند ها، هم نسخه های شیشه ای و هم پلاستیکی پرفروش ترین شیشه شیر های خود را تولید می کنند. بطری های شیشه ای نیز بیشتر از پلاستیک عمر می کنند، اما گران تر هستند. شیشه سنگین است و در صورت افتادن می تواند خرد شود، به همین دلیل برای زمانی که کودک هنوز نمیتواند به درستی وسایل را در دست نگه دارد مناسب نیستند.
چند نوع شیشه شیر در بازار وجود دارد؟ ( + پاسخ به سوالات رایج در مورد شیشه شیر)

شیشه شیر سیلیکونی

شیشه شیر های سیلیکونی سبک و نشکن هستند و در دست گرفتن آن برای کودک شما آسان و امن است. البته گران تر از بطری های پلاستیکی هستند ولی ایمن تر اند زیرا بعید است که مواد شیمیایی را به شیر خشک یا شیر کودک شما نفوذ دهند. پیدا کردن شیشه شیر های سیلیکونی حداقل در حال حاضر سخت است ، که اگر قطعه ای ترک بخورد یا بشکند و نیاز به تعویض سریع داشته باشید، می تواند ناراحت کننده باشد چون لوازم یدکی در بازار ندارند.
چند نوع شیشه شیر در بازار وجود دارد؟ ( + پاسخ به سوالات رایج در مورد شیشه شیر)

شیشه شیر های پلاستیکی

پلاستیک سبک، نشکن و ارزان است، اما بسیاری از محصولات پلاستیکی حاوی مواد شیمیایی هستند که باعث اختلال در هورمون ها می شوند. اگر به دنبال شیشه شیر پلاستیکی هستید که مواد شیمیایی مضر نداشته باشد، برند کیکابو مناسب ترین انتخاب برای شماست. هنگام خرید شیشه شیر پلاستیکی از برند های دیگر حتما مطمئن شوید که با مواد مضر سلامت کودک شما را به خطر نمی اندازند.
چند نوع شیشه شیر در بازار وجود دارد؟ ( + پاسخ به سوالات رایج در مورد شیشه شیر)

شیشه شیر های معمولی و سنتی

شیشه شیر های سنتی گردن باریک و بدون انهنایی دارند. در اکثر جا لیوان ها و جا بطری ها قرار می گیرند و ممکن است برای تمیز کردن آن ها به یک برس شستشوی شیشه شیر نیاز داشته باشید.
چند نوع شیشه شیر در بازار وجود دارد؟ ( + پاسخ به سوالات رایج در مورد شیشه شیر)

شیشه شیر زاویه دار و ضد کولیک

شیشه شیر گردن زاویه‌دار از تشکیل هوا در نوک پستانک جلوگیری می‌کنند و باعث جلوگیری از ورود هوا همراه با شیر به معده نوزاد شما می شود. اما به دلیل زاویه کج ، تمیز کردن این بطری ها زمان بیشتری میبرد.
چند نوع شیشه شیر در بازار وجود دارد؟ ( + پاسخ به سوالات رایج در مورد شیشه شیر)

شیشه شیر دسته دار

برخی از والدین بطری های دسته دار را ترجیح می دهند، مخصوصاً زمانی که کودکشان رشد می کند و می تواند به طور مستقل شیشه شیر را نگه دارد. به خاطر داشته باشید که دسته های شیشه شیر هم باید به خوبی شسته و تمیز شوند.
چند نوع شیشه شیر در بازار وجود دارد؟ ( + پاسخ به سوالات رایج در مورد شیشه شیر)

شیشه شیر های دارای سیستم Venting

بسیاری از شیشه شیر ها به عنوان پیشگیری کننده از قولنج و نفخ به بازار عرضه می شوند. این طرح ها ممکن است اجزای نی مانندی داشته باشند که در بطری قرار می گیرند تا از بلعیدن حباب های هوا توسط کودک شما جلوگیری کنند، یا ممکن است یک سیستم تهویه در نوک سینه یا پایین بطری تعبیه شده باشند.
چند نوع شیشه شیر در بازار وجود دارد؟ ( + پاسخ به سوالات رایج در مورد شیشه شیر)

چند مدل شیشه شیر برای کودکم بخرم؟

تعداد شیشه شیر که نیاز دارید خریداری کنید در هر نوزادی متفاوت است و به فاکتورهایی مانند اینکه هر روز به چند شیشه شیر نیاز دارید ، سن کودک و اینکه آیا شما شیر می دهید، از شیر خشک یا ترکیبی از این دو استفاده می کنید بستگی دارد. تعداد بطری های توصیه شده خاصی که برای رسیدن به اوج تغذیه باید بخرید وجود ندارد. اما باید در نظر داشته باشید که کودک شما چند وقت یکبار غذا می خورد و به خصوص هر چند وقت یکبار می خواهید بطری ها را تمیز کنید.  2 تا 4 شیشه شیر انتخاب خوب و ایده آلی است. در زمانی که خود شما با شیشه شیر به نوزادتان شیر می دهید شیشه شیر هاای شیشه ای انتخاب بهتری هستند ولی برای سنین بالا تر، در زمانی که کودک شما استقلال و انجام کارهای شخصی خودش را یاد میگیرد، شیشه شیر های پلاستیکی یا سیلیکونی و یا شیشه شیر های دسته دار انتخاب مناسبی اند. در این صورت بابت افتادن شیشه از دست کودک خود نگران نیستید و فرزندتان هم حس خوب استقلال را تجربه می کند. 
ملزومات شیشه شیر مشاهده همه

آیا شیشه شیر های آنتی کولیک واقعا موثر هستند؟ 

در اصل هیچ درمان قطعی برای کولیک و قلنج وجود ندارد. شیشه شیر های آنتی کولیک به کاهش علائم ناشی از مشکلات تغذیه کمک می کنند. در اصل شیشه های آنتی کولیک و ضد نفخ با کمک به نوزاد در دریافت مقدار مناسب شیر در هر وعده و کاهش میزان بلع حباب های هوا کار می کنند.

آیا شستشوی تمامی شیشه شیر ها شبیه به هم است؟

در کنار مراقبت و رسیدگی به نوزاد، ظروف دیگری هم برای شستن در سینک خود خواهید داشت. مطمئنا نمی خواهید انبوهی از شیشه شیرهای کثیف که شستن آن ها سخت است را هم به بقیه ی ظروف اضافه کنید. به علاوه هیچ کس نمیخواهد در پایان یک روز خسته کننده تازه شروع به شستن شیشه شیر هایی کند که دستور عمل خاصی برای تمیز شدن دارند. شیشه شیر هایی که گردن باریک یا نوک پستانک کوچکی دارند در تمیزکاری سختی بیشتری دارند چون ممکن است شیر بین شیار یا نوک پستانک به راحتی شسته نشود و به مرور شیشه شیر شما بوی بد بگیرد  که برای این مدل ها میتوانید از برس های مخصوص شیشه شیر کیکابو استفاده کنید که روی پستانک شیشه شیر شما خراش نمی اندازد و عمر شیشه شیر را کوتاه نمی کند. 
برای شستن صحیح شیشه شیر مراحل زیر را طی کنید:
دست های خود را با آب صابون بشویید و با یک حوله تمیز خشک کنید.
سرپستانک ها را از نظر وجود ترک و پارگی بررسی کنید. پستانک های آسیب دیده را دور بریزید – باکتری ها می توانند در شکاف ها رشد کنند.
تمام اجزا شیشه شیر را در آب گرم و صابون بشویید.
از یک برس بطری برای مالش دادن داخل بطری ها و سرپستانک ها و اطراف درپوش ها استفاده کنید. در سر پستانک شیشه شیر احتمال رشد باکتری ها بیشتر است.
آب را از طریق سرپستانک ها بریزید تا سوراخ پاک شود.
همه چیز را به طور کامل بشویید.
سپس در آبچکان شیشه شیر آویزان کنید تا تمامی رطوبت خشک شود.

کدام سایز بندی سر پستانک شیشه شیر مناسب است؟

برای نوزادانی که با شیر خشک تغذیه می‌شوند اندازه نوک پستان تعیین‌کننده سرعت جریان شیر است، برای نوزادان زیر یک ماه فقط یک سوراخ کوچک در سر پستانک وجود دارد، برای نوزادان یک ماه به بالا  دو سوراخ در سر پستانک، بالای سه ماه سه سوراخ در سر پستانک و بالای 6 ماه حفره ریز 4 قطره ای تعبیه شده.
در حالت ایده آل، شما باید هر دو ماه یک بار شیر شیر نوزاد خود را تعویض کنید. اگر سر پستانک تغییر رنگ داده یا توسط دندان های ریز گاز گرفته شده فورا آنها را تعویض کنید. اگر کودک شما بیش از 20 دقیقه طول می کشد تا شیر بخورد، در حین شیر دادن به خواب می رود یا در حین شیر دادن، سرپستانک های شیشه شیر را می کشد، زمان آن فرا رسیده است که به جریان سریع تری تغییر دهید. 
ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد
    گلشن دانش
    22شهریور
    اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی