تشک بازی نوزاد چیست؟ و بهترین زمان معرفی آن

تشک بازی نوزاد چیست؟ و بهترین زمان معرفی آن

بازی و سرگرمی، یکی از مهم‌ترین بخش‌های زندگی کودک است که به رشد و تکامل او کمک می‌کند. شما به عنوان مادر این کوچولوی بازیگوش باید وسایلی را برای بازی او انتخاب کنید که علاوه بر سرگرم شدن، از مزایای دیگری هم برخوردار شود. تشک بازی نوزاد از همین وسیله‌های بازی است که تاثیر زیادی در افزایش توانایی حرکتی، توانایی دیداری، سطح هوشیاری و... نوزاد شما دارد. در این مطلب از کیکابو همراه ما باشید تا توضیح دهیم تشک بازی نوزاد از چند ماهگی قابل استفاده است و چه مزایایی دارد. 

تشک بازی نوزاد چیست؟

تشک بازی نوزاد که به عنوان پلی جیم هم شناخته شده، نوعی وسیله بازی برای کودک شما است. این وسیله به شکل تشک نرمی طراحی شده که یک یا دو قوس نرم بالای آن قرار می‌گیرد. روی این قوس‌ها، عروسک‌هایی ژله‌ای، چوبی، پلاستیکی یا از جنس پولیش آویزان شده تا زمانی که کودک روی تشک می‌خوابد با کمک این اسباب‌بازی‌ها حسابی سرگرم شود. با قرار دادن کودک خود در این تشک هرگز نگران امنیت یا آسیب دیدن او نباشید؛ زیرا آن را از جنس پارچه یا فوم نرم تولید می‌کنند که هیچ خطری برای کودک ندارد. همچنین در کنار این تشک‌ها حفاظ یا بالشتک‌های نرمی  قرار گرفته که امنیت کودک بازیگوش شما را تامین می‌کند. پلی جیم‌ها در انواع مختلفی تولید می‌شوند که در ادامه با برخی از آن‌ها آشنا می‌شوید:

مدل ساده

این مدل تشک نسبت به سایر محصولات، ارزان‌تر است و طراحی ساده‌تری دارد. برخی از تشک‌های ساده برای نوزاد هیچ گونه اسباب‌بازی برای سرگرم کردن کودک ندارند.

مدل موزیکال

در برخی از مدل‌های تشک نوزاد از قابلیت‌های خاصی مانند پخش موزیک استفاده می‌شود. این مدل تشک نسبت به مدل‌های دیگر، گران‌تر و البته کاربردی‌تر است. برای مثال کودک خود را درون این تشک قرار دهید و با پخش موزیک می‌بینید که چطور کودک شما به آرامی به خواب می‌رود.

مدل پیانو

در این مدل تشک برای نوزاد، این کودک شما است که آهنگ مورد علاقه خود را می‌نوازد. به‌گونه‌ای که با فشردن پا به کف تشک می‌تواند دکمه‌های پیانو را به صدا درآورد و رفته رفته متوجه تاثیر آن در رشد کودک خود خواهید شد. تشک بازی کیکابو مدل fluffy clavier، نوعی تشک پیانویی بوده که شرکت معتبر کیکابو آن را تولید کرده است.

بهترین زمان استفاده از پلی جیم چه موقع است؟

نوزادان از هفته ششمی که به دنیا آمدند تا 4 ماهگی به طور شانسی حرکاتی را انجام می‌دهند و بعد هم تکرار می‌کنند. اما در سنین 4 تا 8 ماهگی، این حرکات را به اراده خود انجام می‌دهند. بنابراین به مادرانی که نمی‌دانند چه زمانی از تشک بازی نوزاد استفاده کنند، می‌گوییم که این تشک بازی تا یک سالگی برای فرزند شما کاربرد دارد. همچنین پیشنهاد می‌کنیم از سه هفتگی نوزاد، او را در پلی جیم قرار دهید و به او اجازه دهید که دنیای ناشناخته‌ها را کشف کند.

یادتان باشد این تشک فقط تا زمانی که کودک شما غلت می‌زند، کاربرد دارد. بنابراین همراه با خرید وسایل سیسمونی نوزاد خود، این تشک بازی را هم تهیه کنید و شانس سرگرم شدن و رشد در شرایط بهتر را از کودک خود نگیرید. بعد از اینکه کودک روی زمین می‌خزد یا راه می‌رود، دیگر با این اسبا‌ب‌بازی‌ها سرگرم نمی‌شود. 

مزایای خرید تشک بازی نوازد

با خرید تشک بازی نوزاد می‌توانید او را به راحتی در آن قرار دهید تا ساعاتی را بازی کند و جذب اسباب‌بازی‌ها، رنگ‌ها و طرح‌های این تشک شود. اما این فقط یکی از مزیت‌های پلی جیم است. مزایای خرید این تشک عبارتند از:

  • رشد ذهنی و شناخت محیط: شکل‌ها، رنگ‌ها، صداها و بافت‌ها دقیقا همان مواردی هستند که به رشد ذهنی کمک می‌کنند و در تشک بازی برای نوزاد وجود دارند.
  • تقویت توانایی دیداری: نوازدان قدرت بینایی ضعیفی دارند، ولی رنگ‌های جذاب و متنوع تشک‌های بازی به تقویت توانایی بینایی آن‌ها کمک می‌کند.
  • تقویت مهارت حرکتی: کودکان اغلب از زمان تولد علاقه دارند چنگ بزنند و اجسام را بگیرند. با وجود عروسک‌های آویز در تشک بازی، مهارت‌های حرکتی آن‌ها تقویت می‌شود.
  • افزایش قدرت خودآگاهی: وجود یک آینه کوچک و نشکن در قسمت قوس بالای سر نوزاد باعث می‌شود خود را در آن ببیند. کوچولوی شما از سنین 3 تا 5 ماهگی نسبت به دیدن خود در آینه واکنش نشان می‌دهد.
بهترین‌های تشک بازی

مهم‌ترین نکات برای خرید بهترین پلی جیم

  • هنگام خرید تشک بازی نوزاد حتما به جنس آن توجه کنید. جنس این تشک باید بسیار نرم و از الیاف مرغوب و ضد حساسیت باشد. در این صورت کودک هیچ آسیبی نمی‌بیند.
  • با توجه به سن و اندازه کودک خود، به اندازه تشک بازی هم توجه کنید. به طور کلی این تشک‌ها در اندازه ثابتی تولید نمی‌شوند. اما اندازه یک تشک بازی خوب باید 2 الی 3 برابر اندازه کودک شما باشد.
  • حتما به رنگ و طرح تشک بازی توجه کنید. با توجه به اینکه کودک شما نسبت به چه رنگ‌هایی یا چه طرح‌هایی ذوق بیش‌تری نشان می‌دهد، محصول مورد نظر را بخرید.

  • نکته مهم دیگری که باید هنگام خرید تشک بازی باید به آن توجه کنید، قابلیت شستشو است. بهتر است این تشک الیافی داشته باشد که دچار لکه نشود یا بو نگیرد، ولی در غیر این صورت تشکی برای بازی بخرید که قابلیت شستشو دارد.
  • تشک، کیف مخصوصی داشته باشد تا بتوانید بعد از پایان بازی کودک خود، آن را جمع کنید و در گوشه‌ای قرار دهید.
  • اسباب‌بازی‌های تشک قابلیت جدا شدن یا اضافه کردن عروسک‌های دیگر را داشته باشد. همچنین کودک با تکان دادن این اسباب‌بازی‌ها خود را سرگرم کند.

تشک بازی نوزاد؛ پارکی کوچک در خانه شما

در نهایت با توجه به توضیحاتی که درباره تشک بازی نوزاد و مزایای آن گفتیم، این وسیله یکی از مهم‌ترین وسایلی است که باید از همان زمان بدو تولد برای کودک بخرید. زمانی که کودک شما درون این تشک قرار می‌گیرد در امنیت کامل است و از طریق بازی با عروسک‌های آویزان شده در بالای سر خود، حسابی سرگرم می‌شود. اگر شما هم قصد دارید فرزندتان از مزیت‌های استفاده از پلی جیم بهره‌مند شود، همین حالا این محصول را به‌صورت اینترنتی از فروشگاه رسمی کیکابو سفارش دهید و تشک بازی مورد نظرتان را درب منزل تحویل بگیرید. برای کسب اطلاعات بیش‌تر از طریق دکمه تماس فوری سایت با تیم پشتیبانی در ارتباط باشید.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد
    گلشن دانش
    2اردیبهشت
    اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی