کالسکه مسافرتی چیست؟ کالسکه سفری بهتر است یا معمولی؟

کالسکه مسافرتی چیست؟ کالسکه سفری بهتر است یا معمولی؟

کالسکه‌های مسافرتی سبک و جمع‌وجور طراحی شده‌اند تا حمل و مانور آن‌ها آسان‌تر باشد. درحقیقت، یکی از بهترین گزینه‌ها برای جابه‌جایی کودک بدون احساس سنگینی و خستگی در سفر به‌خصوص در فرودگاه‌ها، ایستگاه‌های قطار، مراکز خرید و گردشگری محسوب می‌شوند. درحالی‌که، برخی خانواده‌ها از کالسکه‌های معمولی برای هرجایی ازجمله مسافرت استفاده می‌کنند، می‌توان گفت کالسکه‌های سفری که به‌عنوان یک کالسکه هواپیمایی و سبک نیز شناخته می‌شوند، بهترین دوست شما در سفر با کودک‌تان هستند. در ادامه این متن همراه ما شده تا با مزایا و معایب کالسکه سفری و درنهایت، فرق کالسکه سفری با کالسکه عصایی آشنا شوید.

کالسکه سفری چیست؟

به‌طورمعمول، کالسکه‌های مسافرتی کوچک‌تر و سبک‌تر از کالسکه‌های معمولی هستند و به‌راحتی در بسیاری از وسایل حمل‌ونقل مثل قطار و هواپیما جا می‌شوند. بااین‌حال، شاید این سوال برایتان مطرح شود که ما به‌طور منظم سفر نمی‌کنیم؛ بنابراین چرا باید کالسکه تاشو یا سفری را انتخاب کنیم؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که بسیاری از والدین از کالسکه مسافرتی به‌عنوان وسایل روزمره خود استفاده می‌کنند.

این محصول به‌ویژه برای کسانی که در یک خانه کوچک زندگی می‌کنند یا مجبور هستند کالسکه را به‌طور مرتب از پله‌ها بالا و پایین بیاورند، گزینه خوبی است. این مدل کالسکه‌ها علاوه بر اینکه سبک‌تر هستند، تا حدی راحت‌تر جمع می‌شوند.

تصویری از کالسکه مسافرتی به صورت تاشده

مزایا و معایب کالسکه سفری چیست؟

کالسکه مسافرتی یا کالسکه هواپیمایی به‌طور از چهارچوبی با قابلیت تاشدن، تکیه‌گاه و سینی غذا تشکیل شده‌اند. طراحی این محصول بسیار جمع‌وجور بوده و تلاش شده است تا در عین سبک‌وزنی، فضای کمی را اشغال کند. در ادامه این بخش به مزایا و معایب کالسکه سفری اشاره می‌کنیم.

مزایای کالسکه‌های سفری

  • تکیه‌گاه قابل‌تنظیم برای راحتی کودکان هنگام نشستن؛
  • جابه‌جایی آسان کودک با استفاده از صندلی کودک از خودرو به کالسکه مسافرتی(در برخی مدل‌ها)؛
  • وزن کم و ابعاد کوچک؛
  • امکان خواباندن صندلی تا زاویه 180 درجه؛
  • قابلیت تاشدن؛
  • استفاده راحت در زمان مسافرت‌های زمینی یا هوایی؛
  • اشغال فضای نگهداری اندک.

معایب کالسکه‌های مسافرتی

  • داشتن امکانات و ویژگی‌های محدودتری نسبت‌به کالسکه‌های معمولی و سنتی؛
  • سبد ذخیره‌سازی کوچک؛
  • امکان عدم سواری نرم و راحت به‌علت استفاده از چرخ‌های کوچک‌تر و قاب سبک‌تر.

ویژگی‌های کالسکه‌های سفری چیست؟

اکنون که با مزایا و معایب کالسکه سفری آشنا شدید، بهتر است خصوصیات این مدل کالسکه‌ها را نیز بدانید که با آگاهی بیشتری برای خرید کالسکه تاشو اقدام کنید. این موضوع را به‌ خاطر داشته باشید که کالسکه مسافرتی یک سرمایه‌گذاری عالی است؛ زیرا می‌توانید از آن به‌عنوان کالسکه روزمره نیز استفاده کنید.

کالسکه سبک و سفری کیکابو مشاهده همه

در ادامه به بررسی برخی از مهم‌ترین ویژگی‌های کالسکه‌های مسافرتی می‌پردازیم. 

1- سفر آسان با هواپیما به‌همراه کالسکه هواپیمایی کودک

این مدل کالسکه‌ها، با اسم کالسکه چمدانی نیز شناخته می‌شوند زیرا در حالت تاشده، شبیه به چمدان با دسته‌ی بلند هستند. همچنین به علت تاشدن در ابعاد کوچک، به راحتی قابل انتقال به داخل کابین هواپیما را دارند.این کار شما را از مشکل چک‌کردن گیت و تحویل کالسکه به قسمت بار هواپیما و احتمال آسیب‌دیدن آن نجات می‌دهد.

کالسکه هواپیمایی کیکابو مدل کت واک

2- داشتن قابلیت‌های اضافی

برخی از مدل‌های کالسکه‌های مسافرتی، قابلیت‌های اضافه‌ای دارند که آن‌ها را برای سفر مناسب می‌کند. این موارد می‌تواند شامل سایه‌بان آفتابی بزرگ برای محافظت از نوزادان در برابر اشعه مضر خورشید و سبد برای نگه‌داشتن اسباب‌بازی‌ها، لباس‌ها، پوشک و شیشه شیر، باشند. 

3- تکیه‌گاه قابل‌تنظیم

از آنجایی‌که نوزادان نمی‌توانند به‌تنهایی بنشینند، زمان زیادی را به استراحت در کالسکه می‌گذرانند و این امر باعث می‌شود داشتن تکیه‌گاه قابل‌تنظیم ضروری باشد. وقتی کودک شما شروع به راه‌ رفتن می‌کند و می‌خواهد خودش دنیا را کاوش کند، داشتن یک کالسکه در نزدیکی‌اش که به او اجازه می‌دهد بعد از یک روز طولانی و فعال چرت بزند، بسیار ضروری و مفید است؛ چراکه دیگر نیازی نیست برای کودک‌تان به هتل برگردید و با خیال راحت می‌توانید از گشت‌وگذار لذت ببرید.

هنگام خرید کالسکه کودک، کالسکه‌ای متناسب با سن و جثه فرزندتان تهیه کنید. برخی کالسکه‌ها برای کودکان نوپا طراحی شده‌اند، درحالی‌که، برخی دیگر برای نوزادان مناسب‌تر هستند.

4- قابل حمل بودن کالسکه تاشو

بدون شک قابل حمل بودن یک نکته مهم در طول فرایند طراحی کالسکه‌های سفری است؛ چراکه درصورت عدم استفاده، کالسکه‌های سفری را می‌توان به‌سرعت و به‌راحتی جمع کرد تا فضای کمی را اشغال کند. درحقیقت، اگر فضایی برای چمدان‌های اضافی دارید، می‌توانید کالسکه را در صندوق‌عقب ماشین خود نیز قرار دهید. همچنین در استفاده روزمره، قابلیت تاشدن آسان بسیار کمک کننده است زیرا ممکن است کودک در آغوش شما باشد و مجبور به بستن کالسکه با یک دست شوید. تمامی کالسکه‌های مسافرتی کیکابو به راحتی تا می‌شوند و راحتی را برای شما به ارمغان می‌آورند.

5- جلوگیری از فشار به کمر و درد بازو‌ها

در آغوش گرفتن کودک در تمام طول روز می‌تواند به‌راحتی منجر به کمردرد و فشار به پا‌ها و دست‌ها شود. به‌خصوص زمانی که در تعطیلات هستید و می‌خواهید در شهر‌های مختلف گردش کنید، و یا به پیاده‌روی روزانه می‌روید، این کار به‌سرعت شما را خسته می‌کند. استفاده از یک کالسکه مسافرتی شما را از دردسر بغل کردن نوزادتان نجات می‌دهد و در عین حال، راحتی کودک دلبندتان را تضمین می‌کند.

تفاوت کالسکه مسافرتی با کالسکه معمولی و کالسکه عصایی چیست؟

به‌طورکلی، درک فرق کالسکه سفری با کالسکه عصایی برای خرید آگاهانه این محصول بسیار مهم است. به همین دلیل، در این بخش مهم‌ترین تفاوت‌های این نوع کالسکه‌ها را برای شما بیان می‌کنیم.

  • کالسکه‌های معمولی در مقایسه با کالسکه‌های مسافرتی که سبک‌وزن و جمع‌وجور طراحی شده‌اند، سنگین‌تر و حجیم‌تر هستند.
  • کالسکه‌های سفری مجهز به مکانیزم تاشوی تک حرکتی و چرخ‌های بازشو سریع هستند که سریع‌تر از کالسکه‌های معمولی باز و بسته می‌شوند. 
  • اکثر کالسکه‌های سنتی قابلیت تاشدن ندارند و فضای زیادی را برای نگهداری اشغال می‌کنند.
  • کالسکه هواپیمایی یا چمدانی به‌گونه‌ای طراحی شده‌ است که در هنگام نگه‌داری یا حمل‌ونقل کمترین فضا را اشغال کند و برای سفر مناسب باشد. این کالسکه تمام امکانات کالسکه سفری را دارد و فقط به علت ظاهر شبیه به چمدان، به عنوان کالسکه چمدانی شناخته می‌شود.
  • مانورپذیری و سهولت استفاده از کالسکه مسافرتی به‌دلیل وزن سبک‌تر و طراحی ساده‌تر، اغلب راحت‌تر از کالسکه‌های معمولی است.
  • کالسکه‌های عصایی وزن سبک‌تر و اسکلت‌بندی ظریف‌تری نسبت به بقیه مدل‌های کالسکه دارند. به دلیل شباهت دسته آن‌ها به عصا، با نام کالسکه عصایی شناخته شده‌اند، امکانات کمتری نسبت به کالسکه سفری دارند و معمولا فاقد سینی غذا کودک در جلو کالسکه هستند.

تفاوت کالسکه چتری یا عصایی با کالسکه مسافرتی

همان‌طور که اشاره شد، کالسکه‌های مسافرتی به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که استفاده آسانی داشته باشند و به راحتی حمل و جابه‌جا شوند.

جمع‌بندی

اگر شما هم به‌تازگی صاحب فرزند شده یا نوزادی در راه دارید، ممکن است هنگام خرید سیسمونی اسم کالسکه مسافرتی را زیاد شنیده باشید. کالسکه مسافرتی به صورت روزانه قابل استفاده است و اگر با نیاز شما هم‌خوانی داشته باشد تبدیل به بهترین مدل کالسکه برای فرزندتان خواهد شد. ازهمین‌رو در متن بالا تلاش کردیم مطالب مهمی را در مورد کالسکه سفری و تاشو با شما در میان بگذاریم؛ همچنین مزایا و معایب کالسکه سفری را توضیح دادیم تا بتوانید بدون دغدغه کالسکه مناسبی را برای کودکان بخرید. مارک کیکابو یکی از تولیدکنندگان معتبر کالسکه مسافرتی است و می‌توانید با خرید از ما به عنوان نماینده رسمی این برند، از گارانتی اصالت کالا و خدمات پس از فروش بهره‌مند شوید.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد
    گلشن دانش
    25فروردین
    اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی