بهترین زمان برای معرفی صندلی غذا کودک چند ماهگی است؟

بهترین زمان برای معرفی صندلی غذا کودک چند ماهگی است؟

یکی از اقداماتی که می‌تواند به توسعه توانایی های کودک کمک کند،استفاده از صندلی غذاخوری است. صندلی غذا استقلال کودک را ترویج می دهد و غذاخوردن را تبدیل به فعالیتی راحت و منظم می‌کند. با این وجود، بهترین سن استفاده از صندلی غذاخوری برای والدین کمی گیج کننده است. در ادامه، مناسب‌ترین سن استفاده از صندلی غذا، نکات ایمنی، عادت دادن کودک به استفاده از آن و معرفی بهترین صندلی غذاخوری های برند کیکابو خواهیم پرداخت.

بهترین سن برای استفاده از صندلی غذا کودک از چند ماهگی است؟

از زمانی که کودک توانایی کنترل بدن و نشستن بدون حمایت را داشته باشد، می‌تواند از صندلی غذا استفاده کند. عموما کودکان از 6 ماهگی توانایی کنترل گردن و کمر خود را کسب می کنند بنابراین بهترین زمان استفاده از صندلی غذاخوری کودک، از شش ماهگی است. زمان معرفی صندلی غذا بسیار مهم است و دستاوردهای مهمی مانند علاقه نشان دادن به غذا و مهارت های حرکتی برای گرفتن اشیا نشان دهنده ی این است که زمان معرفی صندلی غذا فرا رسیده و میتوانید آن را تبدیل به یک عادت روزانه برای وعده های غذایی کنید

چطور کودک را به استفاده از صندلی غذاخوری عادت دهیم؟

عادت دادن کودک به استفاده از صندلی غذا ممکن است چالشی باشد زیرا معمولا عادت دارند هنگام غذا یا هر فعالیتی در آغوش گرفته شوند. بنابراین نرمال است اگر مدتی طول بکشد تا به نشستن در صندلی به دور از آغوش مادر یا پدر خود عادت کنند. در ادامه به بررسی نکات کلیدی می‌پردازیم که کمک می‌کند فرایند علاقه مند شدن به به استفاده از صندلی غذا سریع تر اتفاق بیوفتد.

استفاده از صندلی غذا را برای کودک تبدیل به یک عادت روزانه کنید.

ایجاد عادت و روتین به کودک کمک می‌کند تا انطباق با شرایط جدید سریع تر اتفاق بیوفتد پس زمان‌های معینی برای وعده‌های غذایی و میان وعده‌ها تعیین کنید و کودک را روی صندلی غذا بنشانید. تبدیل کردن کاری به عادت و تکرار روزانه آن، باعث ایجاد حس امنیت در کودک شده و به همین دلیل، انجام آن کار را راحت تر قبول میکنند.

اجازه دهید روی صندلی غذا، کودک مشغول بازی و سرگرمی باشد

هنگامی که کودک شما در حال کشف مزه و بافت‌های جدید است، اجازه دهید سرگرم باشد و نگران بیرون ریختن غذا از ظرف یا کثیف شدن لباسش نباشید. دلش می‌خواهد با ماست بازی کند؟ یا غذاها را بیرون از ظرف بریزد؟ صورتش را با غذا کثیف کند؟ اشکالی ندارد. اکثر صندلی‌های غذا، سینی جداشونده دارند و می‌توانید با پوشاندن پیشبند ریختن غذا روی لباس را کنترل کنید.

بهترین‌های صندلی غذا کودک مشاهده همه

هنگام غذا خوردن کودک، کنارش بنشینید و مراقبش باشید

نظارت بر کودک روی صندلی غذاخوری برای ایمنی و جلوگیری از هرگونه حادثه حیاتی است. کنار کودک بنشینید که اگر خواست خود را از صندلی بیرون بکشد یا روی صندلی بایستد بتوانید او را کنترل کنید.

کودک نشسته بر صندلی غذاخوری

استفاده از صندلی غذاخوری، چه مزایایی برای توسعه توانایی کودک دارد؟

صندلی غذا نه تنها برای توسعه توانایی‌های کودک مزایای بسیاری دارد؛ بلکه برای والدین هم بسیار کاربردی است. این نوع صندلی محیطی ایمن، راحت و جذاب برای کودک فراهم می‌کنند تا شروع به تجربه وعده‌های غذایی با خانواده کند. از مزایای صندلی غذا و اهمیت خرید آن، می‌توان به دلایل زیر اشاره کرد:

حمایت از نشستن کودک: صندلی‌های غذاخوری برای تشویق کودکان به نشستن به طور عمودی در حین غذا خوردن طراحی شده‌اند که برای بلعیدن ایمن و هضمی موثر بسیار حیاتی است.

تقویت مهارت‌های اجتماعی: شرکت در وعده غذایی خانوادگی، مهارت‌های اجتماعی را تقویت می‌کند زیرا کودکان آداب غذاخوری را مشاهده می‌کنند و جزئی از معاشرت خانواده دور میز غذا میشوند

ارتقای توانایی گفتاری: تمرکز بر گفتگوها در میز غذا به توسعه توانایی صحبت کردن و درک نشانه‌های ارتباطی کمک می‌کند.

به طور خلاصه، صندلی‌های غذاخوری ترکیبی از ایمنی، راحتی و شرکت در وعده غذایی همراه با خانواده ارائه می‌دهند. آن‌ها نه تنها جنبه‌های فیزیکی خوردن را تسهیل می‌کنند، بلکه تجربیات اجتماعی و عاطفی مرتبط با غذا را هم غنی می‌کنند.

چطور بهترین مدل صندلی غذا کودک را انتخاب کنیم؟

امنیت و ایمنی بالا داشته باشد

مطمئن شوید که کودک در صندلی غذا از ایمنی خوبی برخوردار است. اکثر صندلی‌ های غذاخوری از کمربند ایمنی 5 نقطه ارائه می‌دهند که مانع خروج کودک از صندلی یا پریدن به پایین می‌شود. اگر قرار است صندلی غذا را روی سطح لیزی مانند سرامیک بگذارید مطمئن شوید که با حرکت کودک، صندلی لیز نمی‌خورد یا نمی‌لغزد.

باید به راحتی تمیز شود

فرزندتان بیشترین وعده‌های غذایی و میان‌وعده‌ها را در این صندلی خواهد خورد و مطمئنا نمی‌خواهید زمان زیادی را برای تمیزکاری صرف کنید. بسیاری از صندلی‌های غذا سریع تمیز می‌شوند اما برخی از آنها ممکن است به راحتی لکه شوند و نیاز به تلاش زیادی برای پاک کردن داشته باشند. صندلی‌ای انتخاب کنید که به راحتی تمیز شود و با گذر زمان لکه یا رنگ پریده نشود.

جنس باکیفیت و بادوام داشته باشد

صندلی غذاخوری کودک ممکن است هزینه زیادی داشته باشند اما تا چند سالگی قابل استفاده هستند. همچنین به دلیل شستشوی روزانه و ریخت و پاش غذای کودک روی سینی غذا، باید کیفیت بالایی داشته باشند تا چربی را به خود جذب نکرده و خط و خش نیوفتد.

طراحی صندلی ارگونومیک داشته باشد

از آنجا که کودک زمان زیادی را در این صندلی می‌گذراند، مهم است که با طراحی ارگونومیک، از رشد طبیعی بدن‌شان حمایت شود و هنگام نشستن در صندلی احساس راحتی داشته باشند.

صندلی غذاخوری کودک تا چند سالگی قابل استفاده است؟

نشانه‌ها برای شما نمایان می‌کند که کودکتان برای نشستن در صندلی غذای خود بزرگ شده و باید به صندلی غذا بزرگسال منتقل شوند. یکی از مهم‌ترین نشانه‌ها، اندازه فیزیکی آن‌ها است. اگر پاهای کودکتان از صندلی بیش از حد آویزان شده و یا زانوهایش به طور مداوم به صندلی فشرده می‌شود، ممکن است زمان تغییر فرا رسیده باشد. همچنین به نشانه‌های بی‌قراری در حین غذاخوردن توجه کنید زیرا ممکن است به این معنی باشد که کودک بر صندلی غذاخوری خود احساس محدودیت می‌کند و برای نشستن پشت میز کنار بقیه اعضای خانواده آماده باشد. به طور استاندارد، اکثر صندلی‌های غذای کودک تا 4 سالگی قابل استفاده هستند و اگر امکان تبدیل به بوستر داشته باشند، می‌توانید تا زمانی که قد کودک مناسب نشستن پشت میز غذاخوری باشد، به عنوان حامی قد روی صندلی غذای بزرگسال از آن استفاده کنید.

چطور از امنیت کودک روی صندلی غذاخوری مطمئن شویم؟

  • اطمینان حاصل کنید که صندلی بلند پایدار است و بر روی یک سطح صاف قرار دارد تا از واژگونی جلوگیری شود.
  • کمربندهای ایمنی صندلی غذا ابزارهایی بی‌نظیر برای افزایش ایمنی هستند. همیشه از کمربند ارائه‌شده استفاده کنید تا کودک را در صندلی ببندید تا اطمینان حاصل شود که نمی‌توانند در حین وعده غذایی ایستاده یا از صندلی خارج شود. حیاتی است که کمربند را به گونه‌ای تنظیم کنید که به اندازه کافی محکم باشد اما خیلی سفت نباشد که ایجاد ناراحتی کند. این اقدام به کاهش قابل توجه خطر افت یا حوادث در حین تغذیه، به ویژه برای کودکانی که حرکت‌های زیادی دارند، کمک می‌کند.
  • نظارت و پایش در طول وعده‌های غذایی جزء جوانب حیاتی محیط ایمن تغذیه هستند. والدین و مراقبان باید حضور و توجه داشته باشند تا از خطرات خفقان جلوگیری کنند و به سرعت به هر مشکل ممکن پاسخ دهند. اجسام کوچک، وسایل تیز، و نوشیدنی‌های داغ را برداشته و از دسترس کودکان دور نگه دارید و آن‌ها را تشویق کنید که غذای خود را به دقت بجوانند.
  • ایجاد یک محیط بدون حواشی در زمان وعده غذایی به کودکان کمک می‌کند تا به غذای خود تمرکز کرده و به آگاهانه غذاخوردن عادت کند. با اجرای این اقدامات، ما می‌توانیم یک محیط ایمن و مناسب برای لذت بردن از وعده‌های غذایی برای کودکان ایجاد کنیم و همچنین اطمینان حاصل کنیم که سلامتی جسمی آنها و توسعه عادات غذایی سالم تضمین شود.
ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد
    گلشن دانش
    11فروردین
    اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی